Záhada Silver Lake
6. 12.
14
65 %

Spouštíme kompletní databázi českých kin

3. 10. 2018

Abychom rozšířili náš web o další zajímavé věci, rozhodli jsme se zmapovat kompletní přehled českých kin. Několik týdnu jsme pracovali a sbírali data ze všech možných zdrojů, abychom mohli nabídnout zatím nejpodrobnější databázi českých kin na internetu. Nešlo jen o to vzít seznam kin a dát k nim klasické věci jako adresa, město či kontaktní informace, šlo nám především podívat se na jejich vybavení, historii či všechny možné parametry.

Vstup do tohoto přehledu najdete na http://www.kinomaniak.cz/kina a jak vidíte, v jednoduchém katalogu si můžete filtrovat kina nejen podle základních parametrů jako je kraj či město, ale také podle typu (zda je to jednosálové kino, vícesálové kino, letní kino či multikino), dále podle toho, zda ho vnímáme jako aktivní (pravidelně promítá), dočasné (promítá nárazově) nebo neaktivní (nemáme dostatečné informaci či je kino opravdu dočasně zavřené). Také jsme začali přidávat i vybraná zrušená kina, ale to bude ještě běh na dlouhou trať.

U každého kina jsme také dohledali - pokud to bylo možné - jaké přesné parametry má. Tedy nejen počty sálů, ale i konkrétní kapacity, velikost plátna a co to šlo i podrobné technické vybavení - tedy typ projektoru, zvukového procesoru či serveru. Z toho vyplývá, že si můžete jednoduše zjistit, která všechna kina jsou u nás digitální, která naopak ještě dokáží promítat 70 mm, kde si můžete vychutnat film v maximální obrazové kvalitě 4K a nebo s prostorovým zvukem Dolby Atmos. A jako třešničku na dortu jsme potom přidali různé žebříčky - jaká kina jsou největší, nejstarší či byly první digitální.

A jaká jsou naše průběžná čísla? Zatím evidujeme 720 aktivních či dočasných kin, které mají dohromady více než 950 sálů a jejich celková kapacita je více než 100.000. Pokud jste majitelem konkrétního kina nebo znáte informace o něm, budeme rádi když se nám ozvete na náš email a pomůžete nám naší databázi rozšířit.

P. S. Speciální díky za pomoc a obsah patří Ondru Beckovi a webu www.digitalnikino.cz.

Čeští diváci se stále nemůžou nabažit novinky Po čem muži touží

1. 10. 2018

Česká romantická komedie Po čem muži touží pokračuje ve své spanilé jízdě kiny. Za druhý víkend poklesla o pouhých 9 % a přilákala úctyhodných 83 tisíc diváků, což je jeden z nejlepších druhých víkendů za poslední dobu. Dohromady už má skoro čtvrt miliónů a svůj útok na první příčky letošního roku tak myslí opravdu vážně. Z českých filmů za letošní rok už jsou před ní jen Čertoviny a Tátova volha, ale jestli pojede film tímto tempem, může je v pohodě překonat už příští víkend, tedy po pouhých třech týdnech! Magická hranice půl miliónů se tak stává zřejmě už jen formalitou, film bude zřejmě chtít zaútočit i na dosavadního suveréna roku, třetí Avengers. Ti zatím trůní na prvním místě s číslem 622 tisíc.

Na druhou příčku vystoupala animovaná novinka Yeti: Ledové dobrodružství. Už v předpremiérách dělala solidní čísla a 34 tisíc diváků za první premiérový víkend je hodně pěkné číslo. Sice jí první padesátka startů nejlepších animovaných startů utekla jen o pár drobných, ale i tak zřejmě utrží na “menší” animák více než by se čekalo. Optimistická hranice je někde okolo 200 tisíc, více napoví příští víkend. O další čísla jí ubírají nezničitelné letní animáky, třetí Hotel Transylvánie i druzí Úžasňákovi si pro sebe ukradly dalších 7 tisíc diváků. Oslavovat může především Hotel Transylvánie, který se po čtyřech měsících v kině vyškrábal i v tržbách před druhý Jurský svět a je oficiálně druhým nejúspěšnějším filmem letošního roku. Tedy do té doby, než ho za pár týdnů předjede česká novinka Po čem muži touží.

Na třetí příčce skončila další novinka, hororový Hell Fest, ktery přilákal slušných 14 tisíc diváků. To ublížilo hlavně nedávno uvedené Sestře, ale ta dokázala ustát tuto porážku se ctí a připsala si dalších 12 tisíc. Celkově už má na dosah 200 tisíc a bude hodně zajímavé sledovat tento hororový souboj v dalších týdnech, protože do něj zasáhnou brzy další dva velké filmy s hororovou atmosférou - nový Halloween a krvavé řádení Zlý časy v El Royale. A něco pro sebe z této cílové skupiny pro sebe určitě ukradne i největší říjnový trhák, komiksový Venom, který jde do kin už tento čtvrtek. To bude hlavně špatná zpráva pro Predátora, který stále bojuje o čest, páté místo mu tentokrát přineslo 8 tisíc diváků a v součtu má zatím 80 tisíc. Teprve 100 tisíc plus mu tuto čest vrátí.

Dvě zbývající novinky už byly pro náročnější diváky, lépe si vedlo americké drama Beze stop (3 tisíce), naopak český Domestik se jen tak tak vyškrábal do TOP 20, protože cestu si na něj našla jen tisícovka diváků. V pohodě ho tak trhly i mnohem starší, náročnější české filmy, jako Jan Palach, Úsměvy smutných mužů či King Skate.

Po čem touží čeští diváci? Po české komedii

24. 9. 2018

Tak tomu se říká odpich! Česká romantická komedie Po čem muži touží otevřela svoji pouť kiny ve velkém stylu, podle UFD přišlo za první čtyři dny promítání 94 tisíc diváků. To je pátý nejlepší start letošního roku, hned po Avengers, Deadpoolovi, Jurském světu a Padesáti odstínech. Je to tedy nejen nejlepší start letošního roku filmu, který není pokračování, ale také nejlepší český start letošního roku. Dosavadní český premiant, Tátova volha, má o zhruba 12 tisíc méně. V historické tabulce nejnavštěvovanějších startů je komedie Po čem muži touží v šesté desítce, z českých filmů je to 11. nejlepší start historie. Po čem muži touží se tak dostává do vybrané společnosti těch největších lokálních trháků jako jsou Svěráci, Rafťáci či Kájinci.

Za úspěchem filmu, který jinak nemá příliš dobré kritiky, stojí fakt, že nemá v kinech konkurenci. Poslední komerční český film byl na konci května Teambuilding, od té doby to jsou spíše divácky náročnější filmy. Konkurenci neměl ani ve svém žánru, romantických komedií je letos poskrovnu a jediným velkým filmem za posledního půl roku je druhá Mamma Mia. A konečně není ani příliš silná konkurence jako taková. Vzhledem k tomu, že situace se zřejmě nezmění následující měsíc, má komedie Po čem muži touží solidní šanci dostat obvyklé jistotě pětinásobku českých filmů (měřeno 1. víkend vs celková návštěvnost) a sáhnout si tak na půl miliónů diváků. Což by ho posunulo na druhou příčku letošního roku, hned za Avengers!

Česká novinka odsunula z první příčky vítěze minulého víkendu, nový Predátor se ale musel spokojit s větším propadem a najdeme ho až na třetí pozici za tento víkend s návštěvností 15 tisíc diváků. Propadl skoro o 60 %, což nejsou příznivá čísla a svědčí to o rychlém ústupu ze solidních výsledků během premiéry. Hranice 100 tisíc tak bude zřejmě nakonec ještě docela dřina. Naopak s touhle hranicí neměla problém hororová Sestra, která Predátora tento víkend předběhla. Poklesla jen o 40 %, připsala si dalších 21 tisíc diváků a pokukuje už po dvousettisícové hranici. Už je v pohodě nejúspěšnějším dílem spojeného vesmíru V zajetí démonů a v ročním žebříčku se posunuje na začátek druhé desítky.

Za vedoucí trojicí se seřadila trojice animáků. Rivalové Úžasňákovi 2 a Hotel Tranyslvánie 3 pokračují ve svém lítem boji, jejich čísla se prakticky vyrovnaly, což především u dovolené s upíry vyvolává respekt, vždyť se jedná už o dva a půl měsíce starý film. Na dvojici veteránů dotírá nový zelenáč, v předpremiéře novinka Yeti: Ledové dobroružství přinesla více než 8 tisíc diváků a bude tedy nutné s ní počítat od čtvrtka jako se silným soupeřem. Animákům obecně nahrává horší počasí, prudké ochlazení o víkendu nahnalo do kina rodiče ve větším počtu i na béčkové tituly jako Kubík hrdina či Příběh koček, které mezivíkendově buď rostly a nebo jen minimálně klesaly.

Druhou novinkou týdne byl český dokument King Skate, který přilákal zhruba 2 tisícovky diváků. To je na český dokument spíše průměrné číslo, zhruba někde na úrovni Strnadových nebo dokumentu o Lucii.

A ještě jedna zpráva o filmovém trhu. Podle finálních čísel za srpen 2018 navštívilo česká kina 1,34 miliónů diváků. To je sice lepší výsledek než za rok 2017, ale i tak letošní rok stále ztrácí na ten loňský v divácích zhruba 2%, náskok se tedy podařilo jen zmenšit, ne úplně vynulovat.

Nový Predátor ulovil strašidelnou jeptišku

17. 9. 2018

Zatímco v USA byl start nového Predátora přijat spíše s rozpaky, u nás má velmi solidní rozjezd. Skoro 39 tisíc diváků je dvakrát lepší start než měly nové filmy s Predátory (tedy včetně crossoverů s Vetřelci) a pokud se něco ošklivého nestane, mohl by Predátor nasbírat alespoň 120 tisíc diváků. To je sice na hony vzdálené prvnímu dílu (ten měl díky porevoluční euforii v roce 1991 více než 620 tísíc!) a zřejmě i druhému (pro něj máme pouze dílčí data za Československo za rok 1992 - dohromady více než 320 tisíc), ale má šanci dohant alespoň vetřeleckého Covenanta (119 tisíc). Ještě ve srovnání žánrů - je to podobný start jako měl třeba nový Blade Runner nebo čtvrtý Terminátor. Uvidíme co příští víkend, zda nepopadá více než o 60 procent.

Predátor odsunul na druhé místo strašidelnou Sestru, ale ta se po rekordním hororovém startu minulý víkend nenechala lacino. Na první místo ztratila jen necelou tisícovku diváků a mezivíkendový pokles činí jen necelých 40 procent. Celkově už má Sestra 130 tisíc a začíná se rozhlížet ve druhé desíce nej filmů roku. Její nejbližší obětí bude zřejmě Solo a poslední Mission: Impossible, pak jsou na řadě Ant-Man a Ready Player One, kteří mají náskok jen 40 tisíc diváků.

I další dvě novinky mají celkem slušný start, obě dvě se probojovaly na horní příčky žebříčku. Německé drama Spolu to dáme startuje s 9 tisíci, což mu stačilo na čtvrté místo, ale svědčí to spíše o mizerné konkurenci než o diváckém úspěchu. Na rodinnou švýcarskou taškařici Malá čarodějnice dorazilo 7,5 tisíce diváků, celkově 6. místo. Na české pohádkové rekordy to mít nebude, je to zhruba podobné tomu, co udělal americký Peter Pan nebo české Sedmero krkavců.Dětské duše stále ovšem ovládá dvojka Úžasňákovi a Hotel Transylvánie, Úžasňákovi už mají 300 tisíc a myslí si na letošní TOP 5. Trojka Transylvánie tam už je a nenápadně sbírá další korunky, aby dosavadní tržební dvojku Jurský svět 2 vystrnadila. Potřebuje ještě zhruba 2 milióny, což znamená podobné tržby další dva týdny.

Sestra vyděsila rekordní množství diváků

10. 9. 2018

Vyhladovělí dospěláci vzali s počátkem školního roku kina útokem a hororová Sestra tak přepsala žánrovou historii. Skoro 66 tisíc diváků za první víkend je nejlepší hororový start v českých kinech a skoro na den přesně se poroučí z prvního místa loňský hit TO. Pokračují tak úspěšné hororové žně, v první desítce nejlepších hororových otevíráků jsou prakticky jen filmy za poslední 3 roky. A speciálně se daří právě sérii V zajetí démonů, ostatně Anabelle 2 byla zatím druhým nejlepším otevírákem a dvojka V zajetí démonů čtyřkou. Uvidíme, zda s démonickým startem bude pokračovat i tempo dalších týdnů, ostatně už ve čtvrtek jde do kin tak trochu podobně laděný nový Predátor. Nicméně i nejhorší varianta, tedy zhruba trojnásobek startu, znamená, že by Sestra přilákala zhruba 200 tisíc lidí a v pohodě by tak strčila do kapsy jiné letošní trháky jako Ant-Man a Wasp či Ready Player One.

Sestra měla také výhodu, že neměla vůbec žádnou konkurenci a ostatní tituly v TOP 20 jsou jen staré filmy. I přes odsun dětí do lavic se stále podařilo animovaným dvojčatům Hotel Transylvánie 3 a Úžasňákovi 2 udržet na předních pozicích a přinést další důležité tisícovky diváků. Hotel Transylvánie 3 aktuálně pokořil hranici 400 tisic diváků, nová pixarovka je poté na dostřel 300 tisícové hranici. Dokonce se stále chodí i na laciné animáky jako Kubík hrdina nebo Příběh koček, ti mají však v celku ani ne desetinová čísla.

Za stupni vítězů se seřadila trojice novinek z minulého týdne. Nejmenší pokles má překvapivě levné (ale velmi dobré!) sci-fi Upgrade, ale největší absolutní čísla nosí dobrodružný film Alfa. Český thriller Důvěrný nepřítel se sice ještě také drží, ale padá nejrychleji a bude rád za 50 tisíc diváků celkem. Naopak tuhle hranici už má téměř na dosah drama Jan Palach, i když se k ní spíše pomalu plahočí, než aby jí sebevědomě porazil. Z českých filmů pořád táhne nejvíce stále Úsměvy smutných můžů, poslední český zástupce, Chata na prodej, už pomalu opouští TOP 20.

Celková návštěvnost TOP 20 filmů za minulý víkend byla ale jen necelých 140 tisíc diváků, což nejsou vůbec pěkná čísla a je to i pod běžným srpnovým průměrem. O červenci ani nemluvě, nedávno vydaná finální data za první prázdninový měsíc ukazáli po špatném jaru alespoň dočasné zlepšení a červenec 2018 je druhým nejlepším červencem historie. Meziroční propad v divácích se tak díky sedmému měsícu zpomalil a činí tak jen 3 %, ale mizerné srpnové výsledky tomu nepomohou.

Dvojice animáků dál drtí konkurenci, změní to konec prázdnin?

4. 9. 2018

Už pátý víkend po sobě, tedy nejdelší vítězná šňůra za poslední dva roky, jsou druzí Úžasňákovi 2 na prvním místě víkendového žebříčku. Ne že by byli tak skvělí, to jen konkurence je tak mizerná. Do svého zásobníku přisypali dalších skoro 30 tisíc diváků, celkově už mají 270 tisíc a jsou už lepší než jednička. Mezi nej animáky všech dob je to zatím čtvrtá desítka, dá se očekávat posun do třetí.

Tu naopak opustí - a do vyšší ligy postupí - třetí Hotel Transylvánie. Ten už je v kinech dva měsíce a stále ještě mu nedochází dech. Celkově už pokukuje po metě 400 tisíc, což by z něj udělalo jasnou dvojku pro tento rok. Zatím je to jen podle diváků, dražší 3D představení zatím drží Jurský svět 2 mírně v popředí. Ten však už asi moc diváků neposbírá a i přes mírný mezivíkendový nárůst brzy vypadne z TOP 20.

Nejlepší novinkou posledního víkendu byl dobrodružný film Alfa, který přinesl velmi pěkných 20 tisíc a ukázal, že o podobné filmy je v kinech zájem. Nikoli sice masový, ale své diváky si najde. To neplatí pro další dva žánrové snímky. Český sci-fi thriller Důvěrný nepřítel i přes velké jméno na plakátech (Vojta Dyk) přílakal jen na český film podprůměrných 11 tisíc. To je skoro stejně jako naprosto neznámé (ale velmi kvalitní) levné sci-fi Upgrade. Další dvojice novinek byla jen do počtu - béčkový animák Kubík hrdina neměl proti hollywoodské dvojce na vrcholu žebříčku sebemenší šanci a romantický film Ten pravý, ta pravá šel zase spíše v malém počtu, aby mohl ohrozit svoji konkurenci.

Tou konkurencí je zatím stále relativně silná druhá Mamma Mia, pro kterou je končící léto definitivní tečkou za rozpačitějšími výsledky. Zatím jen 260 tisíc a nijak závratně to růst nebude. Spokonenější může být Tom Cruise, jeho šestá Mission Impossible už je na diváky druhým nejlepším díle série a v žánrovém žebříčku definitivně stvrdila svoje postavení vedle neohrožených klasik jako Rychle a zběsile nebo James Bond.

Ještě mrkneme na české filmy. Jan Palach mezvíkendově propadl o 45%, což je na český film víc, než by chtělo, a ve filmografii Roberta Sedláčka má toto důležité historické drama potenciál spíše průměrný. Za první necelé dva týdny je to 36 tisíc, což je výrazně méně než Úsměvy smutných můžu, ani na hořkou komedii Chata na prodej (zatím 71 tisíc), to zřejmě stačit nebude. Navíc tento čtvrtek se chystá do kin česká novinka Všechno bude, která by měla pořadím českých filům zamíchat.

Vymyšlené monstrum z internetu porazilo Jana Palacha

27. 8. 2018

Předposlední prázdninový víkend se nesl v duchu horšího počasí, končících táborů a tím pádem zvýšené návštěvnosti dětských filmů. První místo si udrželi i čtvrtý týden po sobě druzí Úžásňákovi, s mírným nárůstem oproti minulému víkendu přidali dalších skoro 30 tisíc a jsou už skoro na čtvrt miliónu. Od překonání prvního dílu je dělí jen jeden týden. Do ostrého souboje se s novou pixarovkou pustil třetí Hotel Transylvánie, který má sice v nohách tři týdny navíc, ale o víkendu tento animák zaválel jako mladík, mezivíkendově výletl o polovinu a přidal dalších 20 tisíc. Celkově už má 365 tisíc a je zhruba jeden týden od překonání jiné mety - být číslem 2 pro letošní rok, tedy pokořit Jurský svět 2 a zavěsit se za Avengers 3. Nárůst skoro 20% si připsal i laciný čínský animák Příběh koček, ale tam se pohybujeme úplně v jiných absolutních číslech a ani 10 tisíc diváků nezmění fakt, že se tato výplňovka brzy ocitne v zapomnění.

Z novinek to byl souboj dvou ambiciózních dramat se zábavou pro masy a výsledek je vyrovnaný. Český Jan Palach měl oproti ostatním novinkám 2 dny k dobru, protože šel do kin výjimečně a stylově již v útery 21. srpna, celkově za těchto 6 dní nasbíral 23 tisíc. Za čtyřdenní víkend měl ale “jen” 13 tisíc, a tak mu zůstala v žebříčku na krku nevděčná bramborová medaile. Ve srovnání s jinými podobnými filmy je to hodně vlažný start, Masaryk přinesl v premiéře 76 tisíc, Milada 26 tisíc a například britská Králova řeč 24 tisíc. Podle tempa je vidět, že spousta lidí se nechala nalákat výročím 21. srpna, ale o víkendu zájem ochladl a film zřejmě nebude silnější než 80 až 100 tisíc, což je na český film podprůměr.

Bronzovou příčku vyfoukl Palachovi laciný horůrek Slender Man, 16 tisíc je žánrový průměr a nějaká velká událost z toho nebude. Vzhledem k mizerným recenzím ho ani nemůže čekat podobný osud jako třeba letošní Tiché místo nebo Děsivé dědictví, takže čekejme spíše něco okolo 50 tisíc diváků v celkovém součtu. Disneyovské drama Kryštůfek Robin i přes hvězdné obsazení a populární námět přilákalo jen 4,5 tisíce, takže z toho bude podobný “úspěch” jako Hledání Země Nezemě od stejného režiséra na podobný námět. A konečně francouzská komedie Skorosestry i bez větší reklamy a nasazení se v žebříčku usadila hned za Kryštůfkem, necelé 3 tisíce diváků v premiéře bude na TOP 20 stačit podobnému filmu zřejmě jen na týden či dva.

Ještě několik čísel ke starším novinkám, Mission Impossible 6 průběžně 119 tisíc, v sérii zatím třetí místo a ještě se na druhé (M:I-2 s 128 tisíc) zřejmě zapotí, Mamma Mia 2 průběžně 246 tisíc, zatím na třetině jedničky a postupný pokles, MEG už má 62 tisíc a za chvilku bude žraločí jednička. Úsměvy smutných mužů už 120 tisíc, stále nejvytrvalejší česká prázdninová novinka.

Úžasňákovi 2 dál pohodlně vedou, ani 5 novinek nestačilo

20. 8. 2018

Už třetí víkend po sobě vedou suverénně Úžasňákovi 2, ale tentokrát měli nejlehčí práci. Proti animovanému hitu sice stálo pět novinek, ale jejich divácká zajímavosti byla tak slabá, že ani jedna z nich se nevešla do první pětky. Tu tak mohly dál okupovat hity minulých týdnů. Kromě Úžasňáků, kteří už mají přes 180 tisíc (ale zatím stále nedosáhli výsledků jedničky) si dobře stále vedou i osvědčené pecky jako Hotel Transylvánie 3 (celkově už 332 tisíc, už letošní číslo 4) a nebo Mamma Mia 2 (228 tisíc, zatím spíše za očekávaním).

Překvapením je dobrá kondice žraločího horůrku MEG, který podobně jako ve zbytku světa jede na 150 % a drží se prvních příček s obrovskou vervou. U nás zatím celkově 47 tisíc a třeba překoná i podobně laděný Útok z hlubin, který před 20 lety patřil k podobným překvapením. Slušnou, i když ne tak zběsilou kondici, vykazuje i šestá Mission Impossible, která si také drží pěkný průměr diváků na představení a má už skoro 104 tisíc. Ve své sérii už je v té lepší polovině a teď už půjde jen o to dosáhnout na zatím zdaleka nejvýkonější jedničku.

Z novinek měl největší komerční potenciál druhý Equalizer, jeho 9 tisíc diváků je podobný výsledek za první víkend jako měla před 4 roky jednička, takže o megahit nepůjde. Animovaná čínská kopie Příběh koček bude dalším z řady zapomenutelných dětských filmů letošního roku, proti silné hollywoodské dvojce animáků nebude mít v dalších týdnech šanci, i když 8 tisíc diváků za první čtyři dny jsou slušné. Ani komedie Špión, který mi dal kopačky díru do světa neudělá, 5 tisíc diváků je maximum, agentům teď vládne Tom Cruise. Černá komedie (?) BlackKkKlansman podobně jako ruské Léto je fajšmekrovskou záležitostí a nebude mít šanci s pár tisícovkami na delší setrvání v TOP 20.

Ještě zmíníme pár starších trvalek. České drama Úsměvý smutných můžů je prozatím národní vítěz léta, má za sebou 100 tisíc diváků a nestačí ji ani mnohem novější konkurenti jako Miss Hanoi nebo Chata na prodej. Dospěláckou hollywoodskou podívanou pro léto zase s přehledem vyhrává druhý Jurský svět, který drží letošní prozatimní stříbro a bez problému stále odsunuje i mnohem novější marvelovku Ant-Man 2.

Úžasný Tom Cruise na Úžasňákovy nestačil

6. 8. 2018

První srpnový víkend byl ve znamení velkého souboje dvou velkých letních premiér. Prvenství nakonec překvapivě hladce spadlo do klína druhým Úžasňákovým. Přestože jdou do kin skoro s dvouměsíčním zpožděním oproti USA a dětské publikum ještě masíruje třetí Hotel Transylvánie, vzepjal se pixarovský animák k pořádném rozjezdu. 60 tisíc za první víkend je skoro trojnásobek jedničky (která u nás měla nezaslouženě průměrné tržby) a je to druhý nejlepší start letošního roku mezi animáky. Hlavním soupeřem je samozřejmě Hotel Transylvánie, který rozhodně nevyklízí pozice a na čtvrtém místě nasbíral skoro 18 tisíc diváků. Tahle dvojice teď bude bojovat o dětské diváky do konce prázdnin a bude zajímavé sledovat, jak se Úžasňákovi udrží, protože i přes svojí nespornou kvalitu tahají v tomto souboji za kratší divácký konec.

Na druhém místě vlétl do kin Tom Cruise a jeho nejnovější Mission Impossible. Necelých 39 tisíc diváků za první čtyři dny ve světle komiksových otvíráků se 150 tisíci působí spíše neškodně, ale je to nejlepší akční otevírák pokud pomineme zavedené značky jako Rychle a zběsile nebo James Bond. Je to také nejlepší start série, i když ne nutně to ještě znamená, že to bude i nejúspěšnější film série. První díl nasbíral před 22 lety přes 200 tisíc diváků, hlavně díky pražským kulisám, šestka bude muset na hollywoodský trhák přinést více než jen obvyklou jistotu čtyřnásobku prvního víkendu, aby jedničku dohnala. Každopádně v podobné cílovce Tom Cruise bez problému vymazal nejen Sylvestera Stallona (Plán útěku 2), ale i The Rocka (Mrakodrap) nebo Jodie Foster (Hotel Artemis), jejichž akční filmy popadaly jako hrušky a prakticky všichni si to míří pryč z TOP 20.

S novinkami jakž takž drží krok ještě druhá Mamma Mia, která pomaličku přisypává do svého cíle udělat alespoň polovičku tržeb co jednička (což znamená alespoň 350 tisíc) a zatím si drži slušný průměr na představení okolo 300 diváků. Protože nemá konkurenci, může si držet výdrž ještě pěkných pár týdnů. To komedie Jsem božská či Manžel na zkoušku také mizí s nástupem novinek, i když v případě Amy Schumer to není špatný konec, protože film nasbíral solidních 85 tisíc diváků.

Ještě se sluší věnovat dvojici českých filmů. Novinka minulého víkendu, komedie Chata na prodej padla o 50%, což je více než by se na solidní český film slušelo, zatápí ji především o dva týdny starší drama Úsměvy smutných mužů. To má průměr diváků na představení o polovinu větší než Chata, šuškanda zde zřejmě zabírá lépe a film útočí na metu 100 diváků, což z něj udělá letošní českou pětku a při troše štěstí se zřejmě i na nějaký čas podívá do roční TOP 20.

ABBA a upíři si rozdělili trůn, na bronz dosáhla Chata na prodej

31. 7. 2018

Poslední červencový víkend svedly hned dva největší filmy tuhý boj o první místo. Nakonec to byla remíza, animák Hotel Transylvánie 3 vyhrál na diváky, Mamma Mia 2 na tržby. Oba filmy si ke svým výsledkům připsaly necelých 30 tisíc diváků. Zatímco upíří taškařice se už blíží čtvrt miliónu a pokukuje po první pětce za rok 2018, muzikál s písničkami ABBA má zatím “jen” 140 tisíc a pohybuje se až v druhé desítce letošních čísel. Má ovšem týden k dobru a před sebou žádnou konkurenci, naopak Hotel Transylvánie 3 půjde už tento víkend do tvrdého souboje s druhými Úžasňákovi. Ti už v předpremiérách nasbírali skoro 5 tisíc diváků a ve čtvrtek půjdou do kin s nemalým očekáváním.

Do kin zavítaly o víkendu hned tři novinky, ale pro vítěznou dvojici to byl snadný souboj. Nejlépe si vedla česká komedie Chata na prodej, necelých 20 tisíc je pro režiséra Tomáše Pavlíčka pořádná satisfakce, protože jeho předchozí film, Parádně pokecal, se před čtyřmi lety nedostal v premiéře ani na dostřel TOP 20. Spolu s Úsměvy smutných můžu bude Chata na prodej zřejmě vytrvalý prázdninový tandem, který bude využívat absence velkých českých filmů.

Další dvě novinky byly spíše do počtu. Plán útěku 2 byl uveden na poslední chvíli a na rozdíl od prvního dílu přišel o druhou hlavní hvězdu, tedy Arnolda Schwarzeneggera, Sylvester Stallone sám na všechno nestačil a zaujal jen něco málo přes 6 tisíc diváků. Podobně dopadl druhý akčňák týdne, Hotel Artemis, který ještě s menší propagací dosáhl jen na 2 tisíce. Oba dva filmy budou v TOP 20 zřejmě jen na návštěvě, protože akci milující diváky bude od čtvrtka naplno prověřovat šestá Mission: Impossible. Ta podobně jako Úžasňákovi 2 nasbírala už nějaké ty první diváky v předpremiérách a s pouhými pár kinosály už stačila dohnat třeba Mrakodrap, Hotel Artemis už je také na dostřel.

První desítky se zatím nehodlají vzdát ani dva hollywoodské blockbustery. Solidní tempo má Ant-Man a Wasp, uvidíme zda mu aktuální síla Marvel Cinematic Universe pomůže udržet tempo ještě další měsíc, protože podle běžného scénáře by měl být zhruba za 2 týdny už na konci svých sil. Jurský svět 2 také ještě přisypal pár tisícovek, ale také by měl postupně propadat níže. Na číslo 2 v sérii nedosáhne, tam zřejmě zůstane Ztracený svět, ale může ho těšit zatím výborný roční výsledek u nás, po Avengers stále drží stříbrnou příčku.

Návštěvnost kin víkend od 29. 11.
Bohemian Rhapsody

Filmy 2018 - Animované filmy 2018 - České filmy 2018 - Horory 2018 - Komedie 2018 - Filmy 2019