Soumrak
15. 11.
3
0 %

Dvojice animáků dál drtí konkurenci, změní to konec prázdnin?

4. 9. 2018

Už pátý víkend po sobě, tedy nejdelší vítězná šňůra za poslední dva roky, jsou druzí Úžasňákovi 2 na prvním místě víkendového žebříčku. Ne že by byli tak skvělí, to jen konkurence je tak mizerná. Do svého zásobníku přisypali dalších skoro 30 tisíc diváků, celkově už mají 270 tisíc a jsou už lepší než jednička. Mezi nej animáky všech dob je to zatím čtvrtá desítka, dá se očekávat posun do třetí.

Tu naopak opustí - a do vyšší ligy postupí - třetí Hotel Transylvánie. Ten už je v kinech dva měsíce a stále ještě mu nedochází dech. Celkově už pokukuje po metě 400 tisíc, což by z něj udělalo jasnou dvojku pro tento rok. Zatím je to jen podle diváků, dražší 3D představení zatím drží Jurský svět 2 mírně v popředí. Ten však už asi moc diváků neposbírá a i přes mírný mezivíkendový nárůst brzy vypadne z TOP 20.

Nejlepší novinkou posledního víkendu byl dobrodružný film Alfa, který přinesl velmi pěkných 20 tisíc a ukázal, že o podobné filmy je v kinech zájem. Nikoli sice masový, ale své diváky si najde. To neplatí pro další dva žánrové snímky. Český sci-fi thriller Důvěrný nepřítel i přes velké jméno na plakátech (Vojta Dyk) přílakal jen na český film podprůměrných 11 tisíc. To je skoro stejně jako naprosto neznámé (ale velmi kvalitní) levné sci-fi Upgrade. Další dvojice novinek byla jen do počtu - béčkový animák Kubík hrdina neměl proti hollywoodské dvojce na vrcholu žebříčku sebemenší šanci a romantický film Ten pravý, ta pravá šel zase spíše v malém počtu, aby mohl ohrozit svoji konkurenci.

Tou konkurencí je zatím stále relativně silná druhá Mamma Mia, pro kterou je končící léto definitivní tečkou za rozpačitějšími výsledky. Zatím jen 260 tisíc a nijak závratně to růst nebude. Spokonenější může být Tom Cruise, jeho šestá Mission Impossible už je na diváky druhým nejlepším díle série a v žánrovém žebříčku definitivně stvrdila svoje postavení vedle neohrožených klasik jako Rychle a zběsile nebo James Bond.

Ještě mrkneme na české filmy. Jan Palach mezvíkendově propadl o 45%, což je na český film víc, než by chtělo, a ve filmografii Roberta Sedláčka má toto důležité historické drama potenciál spíše průměrný. Za první necelé dva týdny je to 36 tisíc, což je výrazně méně než Úsměvy smutných můžu, ani na hořkou komedii Chata na prodej (zatím 71 tisíc), to zřejmě stačit nebude. Navíc tento čtvrtek se chystá do kin česká novinka Všechno bude, která by měla pořadím českých filům zamíchat.

Vymyšlené monstrum z internetu porazilo Jana Palacha

27. 8. 2018

Předposlední prázdninový víkend se nesl v duchu horšího počasí, končících táborů a tím pádem zvýšené návštěvnosti dětských filmů. První místo si udrželi i čtvrtý týden po sobě druzí Úžásňákovi, s mírným nárůstem oproti minulému víkendu přidali dalších skoro 30 tisíc a jsou už skoro na čtvrt miliónu. Od překonání prvního dílu je dělí jen jeden týden. Do ostrého souboje se s novou pixarovkou pustil třetí Hotel Transylvánie, který má sice v nohách tři týdny navíc, ale o víkendu tento animák zaválel jako mladík, mezivíkendově výletl o polovinu a přidal dalších 20 tisíc. Celkově už má 365 tisíc a je zhruba jeden týden od překonání jiné mety - být číslem 2 pro letošní rok, tedy pokořit Jurský svět 2 a zavěsit se za Avengers 3. Nárůst skoro 20% si připsal i laciný čínský animák Příběh koček, ale tam se pohybujeme úplně v jiných absolutních číslech a ani 10 tisíc diváků nezmění fakt, že se tato výplňovka brzy ocitne v zapomnění.

Z novinek to byl souboj dvou ambiciózních dramat se zábavou pro masy a výsledek je vyrovnaný. Český Jan Palach měl oproti ostatním novinkám 2 dny k dobru, protože šel do kin výjimečně a stylově již v útery 21. srpna, celkově za těchto 6 dní nasbíral 23 tisíc. Za čtyřdenní víkend měl ale “jen” 13 tisíc, a tak mu zůstala v žebříčku na krku nevděčná bramborová medaile. Ve srovnání s jinými podobnými filmy je to hodně vlažný start, Masaryk přinesl v premiéře 76 tisíc, Milada 26 tisíc a například britská Králova řeč 24 tisíc. Podle tempa je vidět, že spousta lidí se nechala nalákat výročím 21. srpna, ale o víkendu zájem ochladl a film zřejmě nebude silnější než 80 až 100 tisíc, což je na český film podprůměr.

Bronzovou příčku vyfoukl Palachovi laciný horůrek Slender Man, 16 tisíc je žánrový průměr a nějaká velká událost z toho nebude. Vzhledem k mizerným recenzím ho ani nemůže čekat podobný osud jako třeba letošní Tiché místo nebo Děsivé dědictví, takže čekejme spíše něco okolo 50 tisíc diváků v celkovém součtu. Disneyovské drama Kryštůfek Robin i přes hvězdné obsazení a populární námět přilákalo jen 4,5 tisíce, takže z toho bude podobný “úspěch” jako Hledání Země Nezemě od stejného režiséra na podobný námět. A konečně francouzská komedie Skorosestry i bez větší reklamy a nasazení se v žebříčku usadila hned za Kryštůfkem, necelé 3 tisíce diváků v premiéře bude na TOP 20 stačit podobnému filmu zřejmě jen na týden či dva.

Ještě několik čísel ke starším novinkám, Mission Impossible 6 průběžně 119 tisíc, v sérii zatím třetí místo a ještě se na druhé (M:I-2 s 128 tisíc) zřejmě zapotí, Mamma Mia 2 průběžně 246 tisíc, zatím na třetině jedničky a postupný pokles, MEG už má 62 tisíc a za chvilku bude žraločí jednička. Úsměvy smutných mužů už 120 tisíc, stále nejvytrvalejší česká prázdninová novinka.

Úžasňákovi 2 dál pohodlně vedou, ani 5 novinek nestačilo

20. 8. 2018

Už třetí víkend po sobě vedou suverénně Úžasňákovi 2, ale tentokrát měli nejlehčí práci. Proti animovanému hitu sice stálo pět novinek, ale jejich divácká zajímavosti byla tak slabá, že ani jedna z nich se nevešla do první pětky. Tu tak mohly dál okupovat hity minulých týdnů. Kromě Úžasňáků, kteří už mají přes 180 tisíc (ale zatím stále nedosáhli výsledků jedničky) si dobře stále vedou i osvědčené pecky jako Hotel Transylvánie 3 (celkově už 332 tisíc, už letošní číslo 4) a nebo Mamma Mia 2 (228 tisíc, zatím spíše za očekávaním).

Překvapením je dobrá kondice žraločího horůrku MEG, který podobně jako ve zbytku světa jede na 150 % a drží se prvních příček s obrovskou vervou. U nás zatím celkově 47 tisíc a třeba překoná i podobně laděný Útok z hlubin, který před 20 lety patřil k podobným překvapením. Slušnou, i když ne tak zběsilou kondici, vykazuje i šestá Mission Impossible, která si také drží pěkný průměr diváků na představení a má už skoro 104 tisíc. Ve své sérii už je v té lepší polovině a teď už půjde jen o to dosáhnout na zatím zdaleka nejvýkonější jedničku.

Z novinek měl největší komerční potenciál druhý Equalizer, jeho 9 tisíc diváků je podobný výsledek za první víkend jako měla před 4 roky jednička, takže o megahit nepůjde. Animovaná čínská kopie Příběh koček bude dalším z řady zapomenutelných dětských filmů letošního roku, proti silné hollywoodské dvojce animáků nebude mít v dalších týdnech šanci, i když 8 tisíc diváků za první čtyři dny jsou slušné. Ani komedie Špión, který mi dal kopačky díru do světa neudělá, 5 tisíc diváků je maximum, agentům teď vládne Tom Cruise. Černá komedie (?) BlackKkKlansman podobně jako ruské Léto je fajšmekrovskou záležitostí a nebude mít šanci s pár tisícovkami na delší setrvání v TOP 20.

Ještě zmíníme pár starších trvalek. České drama Úsměvý smutných můžů je prozatím národní vítěz léta, má za sebou 100 tisíc diváků a nestačí ji ani mnohem novější konkurenti jako Miss Hanoi nebo Chata na prodej. Dospěláckou hollywoodskou podívanou pro léto zase s přehledem vyhrává druhý Jurský svět, který drží letošní prozatimní stříbro a bez problému stále odsunuje i mnohem novější marvelovku Ant-Man 2.

Úžasný Tom Cruise na Úžasňákovy nestačil

6. 8. 2018

První srpnový víkend byl ve znamení velkého souboje dvou velkých letních premiér. Prvenství nakonec překvapivě hladce spadlo do klína druhým Úžasňákovým. Přestože jdou do kin skoro s dvouměsíčním zpožděním oproti USA a dětské publikum ještě masíruje třetí Hotel Transylvánie, vzepjal se pixarovský animák k pořádném rozjezdu. 60 tisíc za první víkend je skoro trojnásobek jedničky (která u nás měla nezaslouženě průměrné tržby) a je to druhý nejlepší start letošního roku mezi animáky. Hlavním soupeřem je samozřejmě Hotel Transylvánie, který rozhodně nevyklízí pozice a na čtvrtém místě nasbíral skoro 18 tisíc diváků. Tahle dvojice teď bude bojovat o dětské diváky do konce prázdnin a bude zajímavé sledovat, jak se Úžasňákovi udrží, protože i přes svojí nespornou kvalitu tahají v tomto souboji za kratší divácký konec.

Na druhém místě vlétl do kin Tom Cruise a jeho nejnovější Mission Impossible. Necelých 39 tisíc diváků za první čtyři dny ve světle komiksových otvíráků se 150 tisíci působí spíše neškodně, ale je to nejlepší akční otevírák pokud pomineme zavedené značky jako Rychle a zběsile nebo James Bond. Je to také nejlepší start série, i když ne nutně to ještě znamená, že to bude i nejúspěšnější film série. První díl nasbíral před 22 lety přes 200 tisíc diváků, hlavně díky pražským kulisám, šestka bude muset na hollywoodský trhák přinést více než jen obvyklou jistotu čtyřnásobku prvního víkendu, aby jedničku dohnala. Každopádně v podobné cílovce Tom Cruise bez problému vymazal nejen Sylvestera Stallona (Plán útěku 2), ale i The Rocka (Mrakodrap) nebo Jodie Foster (Hotel Artemis), jejichž akční filmy popadaly jako hrušky a prakticky všichni si to míří pryč z TOP 20.

S novinkami jakž takž drží krok ještě druhá Mamma Mia, která pomaličku přisypává do svého cíle udělat alespoň polovičku tržeb co jednička (což znamená alespoň 350 tisíc) a zatím si drži slušný průměr na představení okolo 300 diváků. Protože nemá konkurenci, může si držet výdrž ještě pěkných pár týdnů. To komedie Jsem božská či Manžel na zkoušku také mizí s nástupem novinek, i když v případě Amy Schumer to není špatný konec, protože film nasbíral solidních 85 tisíc diváků.

Ještě se sluší věnovat dvojici českých filmů. Novinka minulého víkendu, komedie Chata na prodej padla o 50%, což je více než by se na solidní český film slušelo, zatápí ji především o dva týdny starší drama Úsměvy smutných mužů. To má průměr diváků na představení o polovinu větší než Chata, šuškanda zde zřejmě zabírá lépe a film útočí na metu 100 diváků, což z něj udělá letošní českou pětku a při troše štěstí se zřejmě i na nějaký čas podívá do roční TOP 20.

ABBA a upíři si rozdělili trůn, na bronz dosáhla Chata na prodej

31. 7. 2018

Poslední červencový víkend svedly hned dva největší filmy tuhý boj o první místo. Nakonec to byla remíza, animák Hotel Transylvánie 3 vyhrál na diváky, Mamma Mia 2 na tržby. Oba filmy si ke svým výsledkům připsaly necelých 30 tisíc diváků. Zatímco upíří taškařice se už blíží čtvrt miliónu a pokukuje po první pětce za rok 2018, muzikál s písničkami ABBA má zatím “jen” 140 tisíc a pohybuje se až v druhé desítce letošních čísel. Má ovšem týden k dobru a před sebou žádnou konkurenci, naopak Hotel Transylvánie 3 půjde už tento víkend do tvrdého souboje s druhými Úžasňákovi. Ti už v předpremiérách nasbírali skoro 5 tisíc diváků a ve čtvrtek půjdou do kin s nemalým očekáváním.

Do kin zavítaly o víkendu hned tři novinky, ale pro vítěznou dvojici to byl snadný souboj. Nejlépe si vedla česká komedie Chata na prodej, necelých 20 tisíc je pro režiséra Tomáše Pavlíčka pořádná satisfakce, protože jeho předchozí film, Parádně pokecal, se před čtyřmi lety nedostal v premiéře ani na dostřel TOP 20. Spolu s Úsměvy smutných můžu bude Chata na prodej zřejmě vytrvalý prázdninový tandem, který bude využívat absence velkých českých filmů.

Další dvě novinky byly spíše do počtu. Plán útěku 2 byl uveden na poslední chvíli a na rozdíl od prvního dílu přišel o druhou hlavní hvězdu, tedy Arnolda Schwarzeneggera, Sylvester Stallone sám na všechno nestačil a zaujal jen něco málo přes 6 tisíc diváků. Podobně dopadl druhý akčňák týdne, Hotel Artemis, který ještě s menší propagací dosáhl jen na 2 tisíce. Oba dva filmy budou v TOP 20 zřejmě jen na návštěvě, protože akci milující diváky bude od čtvrtka naplno prověřovat šestá Mission: Impossible. Ta podobně jako Úžasňákovi 2 nasbírala už nějaké ty první diváky v předpremiérách a s pouhými pár kinosály už stačila dohnat třeba Mrakodrap, Hotel Artemis už je také na dostřel.

První desítky se zatím nehodlají vzdát ani dva hollywoodské blockbustery. Solidní tempo má Ant-Man a Wasp, uvidíme zda mu aktuální síla Marvel Cinematic Universe pomůže udržet tempo ještě další měsíc, protože podle běžného scénáře by měl být zhruba za 2 týdny už na konci svých sil. Jurský svět 2 také ještě přisypal pár tisícovek, ale také by měl postupně propadat níže. Na číslo 2 v sérii nedosáhne, tam zřejmě zůstane Ztracený svět, ale může ho těšit zatím výborný roční výsledek u nás, po Avengers stále drží stříbrnou příčku.

Kina za první půlrok: Vedou Avengers, celková návštěvnost stagnuje

25. 7. 2018

Unie filmových distributorů vydala oficiální čísla pro první desítku nejnavštěvovanějších filmů první poloviny roku 2018. My tvoříme tabulku podle průběžných dat z TOP 20, celková čísla jsou díky započítání dat i po opuštění TOP 20 a z menších kin u vybraných filmů až o 10% větší. Čísla jsme přenesly do naší tabulky, která ale zásadních rozdílů nedoznala, navíc už je obohacena o aktuální hitovky. Za první půlrok se nejvíce líbili Avengers (622 tisíc), poté Padesát odstínů svobody (358 tisíc) a Deadpool 2 (348 tisíc). Do první pětky se vmáčkly podle půlročních dat také 2 české filmy - Tátova volha (293 tisíc) a Čertoviny (292 tisíc). Desítku doplňují Coco, Black Panther (oba shodně 276 tisíc) či Králíček Petr (206 tisíc). Zbylé dva filmy už mají data jinak - Jurský park má k poslednímu víkendu už více než 348 tisíc místo 243 tisíc a obsadil mezitím druhou pozici, Jumanji zase patří s celkovými čísly do roku 2017, překvapivý hit nasbíral už celkem 345 tisíc, z toho letos 289 tisíc. Aktuální desítku už také mezitím stihl dohnat třetí Hotel Transylvánie (190 tisíc).

Známe také celková čísla za prvních šest měsíců. Kina navštívilo více než 7,2 miliónů diváků, kteří nechali v pokladnách více než 1 miliardu korun. Meziročně je to v divácích pokles oproti minulému roku zhruba o 4 %, tento trend se drží celé druhé čtvrtletí, které bylo díky počasí a slabší dětské nabídce spíše průměrné. Dražší představení, především u největších trháků, dokázaly tržby meziročně vytáhnout alespoň o 1 %. Miliardu korun utržily česká kina v prvních šesti měsících poprvé v historii, bude hodně záležet na druhé polovině roku, zda se podaří dosáhnout mety 2 miliard jako v zatím nejúspěšnějších letech 2016 a 2017. S celkovou návštěvností zatím letošní rok za minulými dvěma lety mírně zaostává, rekord drží rok 2016 (15,6 miliónů diváků), loňský rok 2017 měl nepatrně méně (15,2 miliónů).

Mamma Mia zahájila boj o letošní stříbro, porazí Jurský svět?

23. 7. 2018

Po deseti letech se do českých kin vrátila Mamma Mia a během prvního víkendu přilákala velmi slušných 64 tisíc diváků. Je to skoro dvakrát lepší číslo než u jedničky, ale Mamma Mia není typ filmu, který se bude posuzovat podle otvíráků. Jednička totiž patří mezi nejpomalejší české hity, za první čtyři dny vydělala jen 5% svých celkových tržeb (obvykle je to tak čtvrtina) a v TOP 20 se držela velmi pěkných 18 týdnů. Celkově přivábila skoro 750 tisíc diváků, a to je číslo, se kterým se bude dvojka poměřovat. Upřímně nevěříme, že by jí dvojka i přes lepší start dokázala překonat, ale očekávání rozhodně směřují k vyšším stovkám tisíc. Rozhodnou následujicí dva tři víkendy, zda písníčky ABBA budou stačit k potěšení cílovky, která má jinak poslední měsíce hodně chudou nadílku.

Na druhé příčce je dle očekávání Hotel Transylvánie 3, který zpomalil o 46%, tedy podobně jako dvojka po svém startu. Na kontě už má 190 tisíc diváků - první díl už je překonaný, teď jde o to porazit dvojku (344 tisíc) a zamířit si to mezi nejúspěšnější filmy roku. Zatím to není totální nadvláda, nicméně tempo má solidní. Již příští čtvrtek půjde Hotel Transylvánie 3 do tvrdého boje s druhými Úžasňákovi, kteří ale na rozdíl od amerických kin nepůjdou do souboje u nás jako favorit.

Také druhá premiéra předminulého týdne, české drama Úsměvy smutných mužů, se nehodlá vzdát horních pozic, mezivíkendový pokles je jen 17 %. Film si bude chtít posvítit na hranici 100 tisíc, což zatím letos dokázaly jen 4 české filmy (Tátova volha, Čertoviny, Prezident Blaník a Zoufalé ženy dělají zoufalé věci). Více napoví tento víkend, kdy jde do kin další česká novinka, hořká komedie Chata na prodej.

Hororová novinka Děsivé dědictví startuje na páté příčce, necelých 13 tisíc diváků je spíše podprůměrný otvírák a zdá, se že zájem Čechů o zajímavé horory poslední měsíce chladne. Po loňské a předloňské žni (To, Anabelle, V zajetí démonů 2 se startem okolo 50 tisíc diváků) je to letos slabší - ani Tiché místo a teď ani Děsivé dědictví žádnou velkou komerční díru do kin neudělaly.

Třetí novinkou týdne je norské drama Utoya, rekonstrukce děsivého zabíjení na stejnojmenném ostrově, má na kontě necelou tisícovku diváků a je zřejmě v TOP 20 jen na návštěvě.

Naopak spokojeni můžou být tvůrci a distributoři Jurského světa 2, dinosauři přilákali za poslední víkend dalších 10 tisíc diváků a stali se oficiálně číslem 2 pro letošní rok, samozřejmě hned za nedostižnými Avengers. Tempo mají zatím stále solidní a tak se budou o svojí pozici ještě prát, zálusk na ni má Hotel Transylvania 3 i Mamma Mia 2.

Hotel Transylvánie startuje ve velkém, chce být letošní dvojkou

16. 7. 2018

Třetí Hotel Transylvánie podle očekávaní vtrhl do českých kin ve velkém stylu. Absence velkých hollywoodských animáků je letošní rok mimořádná, a proto vyhladovělé ratolesti vzaly kinosály útokem. Téměř 94 tisíc diváků je suverénně nejlepší start série, která se s každým dílem skokově zlepšuje. Tentokrát sice “jen” o 50 %, ale i tak je to v absolutních číslech pořádný odpich - pátý nejlepší letos a první mezi dětskými filmy. Mezi animáky je to potom devátý nejlepší start měřeno počtem diváků. V celkových číslech by to mělo vzhledem k obvyklé dětské vytrvalosti a mizerné konkurenci (maximálně Úžasňákovi 2 za dva týdny) mohlo přinést kýžený půlmilión diváků.

Na druhé místo spadl vítěz minulého týdne, marvelovská komiksovka Ant-Man a Wasp. Ta ale hraje výrazně nižší ligu než Avengers, za první víkend utržila “jen” 45 tisíc a může ji těšit jen celkem malý mezívíkendový propad. Za necelé dva týdny už má skoro 100 tisíc, takže prvního Ant-Mana překoná v pohodě, ale v Marvel Cinematic Universe bude patřit mezi tu slabší desítku.

Solidní čísla nosí stále i druhý Jurský svět, za tři týdny od premiéry už má na kontě skoro 330 tisíc diváků. Překonání jedničky už je na dostřel, nadějně vypadá i meta Ztraceného světa, který má 390 tisíc. Naopak akční novinka Mrakodrap i přes hvězdnou nálepku The Rocka moc velkou díru do českých kin neudělala, ale je pravda že podobné žánrovky už dávno nenosí taková čísla jako před před pár lety. Pro největší akční hvězdu dneška je to sice už třetí film za posledního půl roku, ale zatím to vypadá na suverénně nejslabší čísla.

Mezi americké blockbustery se vmísila česká novinka Úsměvý smutných mužů. Téměř 20 tisíc je nadějný start pro drama režiséra Dana Svátka a potvrzuje, že nadějné české filmy jsou poslední týdny potřeba jako sůl. Do žebříčku se vešly ještě další dvě evropské novinky - dánský thriller Tísňové volání a polské drama Studená válka, ale oba startují až na začátku druhé desítky a budou spíše plout mimo hlavní proud zájmu.

Jurský svět vrátil diváky do českých kin

25. 6. 2018

Od dvojky Jurského světa se očekávalo, že konečně pohne s mizernou návštěvností českých kin a výsledek je ještě mnohem lepší, než se čekalo. Zatímco první díl (myšleno Jurský svět) přilákal do kin za první čtyři dny něco přes 75 tisíc diváků, dvojka otevírá skoro za dvojnásobek, hned 133 tisíc. To je třetí nejlepší otevírák roku, hned po Avengers: Infinity War a Padesát odstínů svobody, za sebou nechává Jurský svět: Zánik říše v pohodě třeba druhého Deadpoola nebo Black Panthera. Zatímco v USA má dvojka Jurského světa během startu zhruba čtvrtinový propad oproti jedničce, ve zbytku světa se mu bude dařit zřejmě mimořádně, už má skoro tři čtvrtě miliardy dolarů. A česká kina tentokrát přisypou více než obvykle, alespoň tedy dokud bude trvat hnusné počasí a diváci se nerozprchnou na prázdniny.

Zánik říše teď bude soupeřit nejen se svými předchůdci, ale i s největšími hity roku 2018. V jurské sérii zřejmě během následujících dní v pohodě profrčí okolo Jurského parku 3 (celkem 155 tisíc diváků), do další mety už bude muset máknout více. Jurský svět jednička měla i přes menší start hodně dobrou výdrž a nalákala přes 340 tisíc, jednadvacet let starý Ztracený svět potom už více než 390 tisíc. Nepřekonaným rekordmanem bude dál samozřejmě první Jurský park, který přes 25 lety zboural kina a přilákal více než 1 milión a 150 tisíc diváků.

Pokud si udrží Jurský svět tempo, měla by mu brzy patřit druhá příčka letošního roku, alespoň do doby, než do kin vtrhnout očekávané letní hity jako Mamma Mia a Hotel Transylvánie 3. Upíří animák už jde sice do kin za necelé tři týdny, ale publikum bude trochu jiné. Největším nepřítelem Jurského světa teď budou začínající prázdniny, především první červencový týden bývá kvůli státním svátkům prakticky mrtvý.

Z lepší návštěvnosti kin těžily i další filmy. Escobar se sice musel pošoupnout na druhé místo, ale nemusí smutnit, přišlo na něj ještě o pár stovek lidí více než první víkend. Doping v podobě horšího počasí a blížícího se konce školního roku nakopl nejen dvojici nejnovějších animáků, Příšerky z vesmíru a Pata a Mata, ale i starší filmy jako Králiček Petr nebo Planeta Česko, mezivíkendový nárůst o desítky procent. Jejich absolutní čísla s výjimkou Králíčka Petra nejsou nijak úžasná, ale dopřávají si luxus mizerné hollywoodské konkurence v dětských filmech. Ještě pár týdnů jim to může vydržet.

Druhá novinka týdne, komedie Jsem božská, startuje na úrovni 16 tisic diváků, pro Amy Schumer úplně nová meta, může se opřít především o všechny diváky a divačky, kteří jsou z jednotvárné nabídky v kinech unaveni.

Na celkovém žebříčku za rok 2018 se zatím nic nemění, Avengers se před metou 100 miliónů v tržbách prakticky zastavily a zřejmě už ji nepokoří. O druhé místo se pokusí na chvilku zabojovat druhý Deadpool, do Padesáti odstínů svobody už mi chybí v tržbách jen 3 milióny.

Escobar vítězem slabého víkendu, Avengers už mají 600 tisíc

18. 6. 2018

Celková návštěvnost v kinech je stále špatná, už podruhé za sebou nepřekročila souhrnná návštěvnost TOP 20 filmů metu 100 tisíc diváků, což je za poslední dva měsíce už počtvrté. Hezké počasí a stále spíše průměrná návštěvnost kin neláká dostatek lidí do kin. Ostatně podívejte se na náš nový graf, který ukazuje souvislost mezi horkým počasím a návštěvnosti kin. Data máme za posledních 7 let, za letošek budou doplněny ke konci roku.

Z šestice novinek si nejlépe vedlo životopisné drama Escobar, necelých 19 tisíc diváků je pro srovnání s podobnými filmy spíše průměrný výsledek. Například druhá Královna Alžběta či Kód Enigmy jsou na tom podobně, ale Železná Lady či Milada jako potréty jiných historických postav lákaly výrazně více.

Další dvě novinky se seřadily za sebou na třetí a čtvrté příčce. Komedie Máš ji! startuje s 8 tisíci, což je na americký počin také spíše průměrný výsledek, někde v úrovni Millerových na tripu. Série Pařeb či Prciček hrají v žánru jinak vyhrazeném českým filmům mnohem důležitější roli. Německý animák Příšerky z vesmíru má po dvou zahřívacích kolech za sebou konečně pořádné uvedení, je to podobně vlažný start jako většina podobných béčkových animáků letos.

Drama Já, Simon a horor Ghost Stories se dostaly plus mínus na konec první desítky, artové drama Teheránská tabu potom na konec druhé desítky. Ani jeden z nich nevybočuje nijak ze své škatulky a dá se čekat, že brzy pojedou z první dvacítky dolů.

Zajímavější shrnutí můžeme udělat u starších hitovek. Deadpool 2 po propadu o druhém víkendu drží po dalších dvou týdnech slušné tempo a má šanci alespoň v tržbách dosáhnout na průběžnou druhou příčku roku 2018, do překonání trojky Padesáti odstínů už mu chybí jen už jen nějakých 5 miliónů. Bude hodně záležet, jak ho ve čtvrtek oslabí Jurský svět 2. Každopádně svůj první díl Deadpool už zřejmě nepřekoná, ztrácí zhruba 20 %.

Solo ze světa Star Wars dál padá, celkově 116 tisíc a zřejmě se nepůjde přes 140 tisíc. Debbie a její parťačky zatím průběžně na pouhých 23 tisících, ale drží si počty diváků na představení a budou se zřejmě dál dál hrát. Avengers aktuálně překonali kulaťoučkých 600 tisíc, na tržbách ovšem chybí do vysněné stomiliónové hranice ještě skoro 5 miliónů, což bude zřejmě příliš velké sousto. Aktuálně nakoukli alespoň premiérově do TOP 10 všech dob - myšleno ovšem v kombinovaných hrubých a čistých tržbách, jinak by se držely zhruba na 16. příčce.

Filmy 2018 - Animované filmy 2018 - České filmy 2018 - Horory 2018 - Komedie 2018 - Filmy 2019