0,6 M Kč
87
55 %

Deadpool vykopl Avengers z trůnu

Deadpool vykopl Avengers z trůnu

21. 5. 2018

Dle očekávání sestřelil Deadpool z prvního místa Avengers:Infinity War, jeho vítězství bylo ale ještě přesvědčivější, než se čekalo. 118 tisíc diváků za první víkend je čtvrtý nejlepší komiksový start historie a nejlepší start komiksu, který nepochází z užšího marveláckého univerza. Tenhle rekord sebral druhý Deadpool svému předchůdci, kterého ve startu překonal o více než 30 tisíc diváků. Pokud mu tempo vydrží, měl by si sáhnout na 400 tisíc diváků a pohodlně zaparkovat na druhé letošní příčce za Avengers.

Ti poslední víkend sbírali drobné, konkrétně “jen” 25 tisíc diváků, celkově už ale překonali půlmiliónovou metu a zdaleka ještě nekončí. Z hlediska tržeb už pronikli do druhé desítky nejúspěšnějších filmů české historie a nejpozději příští víkend už se podívají do desítky první. Na dálku teď mohou soupeřit s těmi nejúspěšnějšími americkými filmy, na Mimoně jim chybí už jen nějakých 20 miliónů, což je zhruba 150 tisíc diváků. Deadpool je teď výrazně zpomalil, uvidíme, jak se poperou příští víkend, když do téhle komiksové bitky zasáhne ještě Han Solo ze světa Star Wars.

Na třetí pozici se zatím drží hororové Tiché místo, které vytrvale sbírá diváky, co nepotřebují k uspokojení komiksové převleky a stomiliónový rozpočet. Silný průměr na představení ukazuje, že budou mít dech ještě hodně dlouho a hranice 100 tisíc už není tak nereálná jako na začátku.

Na tržby čtvrté, ale na diváky třetí místo si o víkendu vybojovala animovaná ruská pohádka Hledá se princezna, která se už rozjela v předpremiéře minulý týden a teď bude zkoušet ukrást pro sebe dětskou pozornost, než dorazí pořádná konkurence. O tom, že je dětské publikum vyhladovělé, svědčí stále solidní návštěvnost i starších filmů jako je Králíček Petr nebo V husí kůži, kteří by v normální konkurenci obstáli jen s obtížemi, ale nyní se drží v TOP 20 v horní polovině.

Podobně na tom je dvojka romantických filmů Půlnoční láska a Dvě nevěsty a jedna svatba. Stačí jim pár tisícovek a končí těsně pod stupni vítězů, a to jen s minimálními mezivíkendovými poklesy. Jestli to takhle půjde dal, tak při premiéře dvojky Mamma Mia zbortí romantiky chtivé publikum všechny multikina.

Avengers jsou k nezastavení už třetí víkend po sobě

14. 5. 2018

Ani třetí víkend nenašli Avengers přemožitele a dál si pádí do první desítky nejúspěšnějších filmů v českých kinech. Celkově už mají více než 520 tisíc diváků a přes 82 miliónů tržeb a letošní konkurenci nechávají za sebou s velkým odstupem. Třetí film letošního roku a marvelácký kolga Black Panther má po srovnání po třech měsících v kinech zhruba poloviční čísla, letošní dvojka Padesát odstínů temnoty zhruba dvoutřetinová.

Start třetích Avengers byl dle tržeb čtvrtý nejlepší, při srovnání se svými souputníky z první pětky je zajímavé sledovat tempo dalších víkendů. S každým dalším víkendem jsou Avengers o stupínek lepší, mají mírnější poklesy než jejich hlavní konkurenti. Zatím to sice nestačí na přepsání historických tabulek (třeba za třetí víkend), ale ukazuje se, že se svých pozic zatím nehodlají vzdát. Svojí sílu budou muset prokázat už tento víkend proti druhému Deadpoolovi.

Slušné skóre má druhý víkend po premiéře horor Tiché místo, šuškanda se zřejmě už rozšřílila, mezivíkendový pokles byl o pouhých 29 procent a po rozpačitém startu by letošní hororové překvapení přeci jen nakonec mohla čekat po americké krasojízdě slušná zábava i u nás. Levná neděle, kterou multiplexu bojovali proti dramatickým poklesům způsobených jarním počasím, zabrala také pro dvojici březnových premiér, především Králiček Petr nabral solidní sprint (nárůst 68 procent) a už je zase na dostřel retro sci-fi Ready Player One. Oba se dál drží i dva měsíce po premiéře v první desítce a pokukují po metě 200 tisíc diváků. Zlevněné lískty se promítly i do mírnějšího poklesu či naopak až skoro neuvěřitelného růstu i pro další filmy (Coco, Tátova volha), ale nezapomínejme, že ti rostli už z hodně malých počtů.

Nováčci - a že jich bylo požehnaně - neměli proti starým mazákům moc šancí. Nejlépe si vedlo romantická drama Půlnoční láska, ale ani příjmení Schwarzenegger (ano, Arnoldův syn) nepřilákalo více než 11 tisíc diváků. Pátý díl akční zběsilosti Taxi nasbíral 7 tisíc diváků, což v návštěvnosti nebude stačít zřejmě na překonání spíše skromných čísel předešlých tří dílů, troufne si maximálně na úplne první, skoro již dvacet let starý díl. Spíše průměrně se dařilo oceňovanému animáku Psí ostrov, ve filmografii Wese Andersona to bude zřejmě jeden z těch lepších filmů, i když tak úctýhodné vytrvalosti jako Grandhotel Budapešť se asi nedočká.

Německá krimi komedie Jak napálit banku patřila sice ve své domovině k nejúspěšnějším filmům roku 2016, u nás to stačilo ale jen na 3,5 tisíce diváků, úspěšnější byl i měsíc po premiéře třetí Fajků, pane učiteli. Ruská animovaná pohádka Hledá se princezna ani francouzské drama Gauguin také žádný oslnivý start nemají a nechali se porazit i svými slabšími soupeři, třeba čínským animákem V husí kůži, nebo českým dramatem Hastrman.

Avengers dál vládnou kinům, už jsou nej filmem roku

7. 5. 2018

Tak vida, stačilo na to jen 8 dní a třetí Avengers už jsou nejúspěšnějším filmem roku. Za první týden nasbíral hvězdami nabitý kousek z dílny Marvelu více než 330 tisíc diváků, o víkendu přidal dalších 80 tisíc a už pohodlně vede žebříček letošního roku. Pravda, nebylo to až tak těžké, nejbližší konkurent, třetí díl Padesáti odstínů, dřel na podobná čísla skoro 2 měsíce a dál už neporoste. Aktuálně třetí příčku letošního roku okupuje Černý panter, tedy další Marvel, ten má na kontě zhruba 270 tisíc diváků.

Před Avengers je ještě několik dalších milníků. O nějaké ty drobné, zhruba 20 tisíc diváků, vede marveláckou tabulku zatím ještě třetí Thor, ale tato meta bezpochyby padne během několika dnů. Tím se zároveň Avengers stanou i nejúspěšnějším filmem podle comicsu a teď už se budou bít jen s těmi největšími soupeři. V tabulce nejúspěšnějších filmů podle tržeb jsou zatím někde ve čtvrté desítce, průběžné tempo je směruje někam na konec první desítky všech dob. Podle diváků (tedy způsob, jak očistit výsledky o inflaci ceny lístků) se zatím do první stovky nevešli, odhadem to bude s čísly mezi 600 až 700 tisíc zřejmě pátá nebo šestá desítka.

Proti Avengers hraje čas, pěkné počasí výrazně ovlivňuje návštěvnost kin, o víkendu nasbírala první dvacítka velmi podprůměrných 140 tisíc diváků, už za týden a něco vtrhne navíc do kin Deadpool 2 a publikum bude mít najednou jiné rozptýlení. Tento víkend by si měli Avengers ještě oddychnout, čeká je jen několik menších filmů, se kterým si Thanos a spol. poradí stejně jednoduše jako s novinkami uplynulého víkendu.

I velmi dobré recenze a moc pěkné tržby z USA nestačily na to, aby Tiché místo nasbíralo za první víkend více než 20 tisíc diváků, což je trochu zklamání, hororům se poslední roky v českých kinech daří a mnohem méně kvalitní soupeři začali svoji pouť v českých kinech s větší parádou. Tiché místo musí spoléhat jen na šuškandu, která by prodloužila jeho výkon, široko daleko také není žádný žánrový soupeř.

Zbylé novinky týdne dělaly pouze kompars, finské válečné drama Neznámý voják přilákalo ani ne tisícovku diváků, ještě hůře na tom byl francouzský thriller Pomsta, nejhůře dopadl český film Tomáše Magnuska jménem Kluci z hor, na který přišlo ani ne 500 diváků.

Avengers mají skvělý - ale ne rekordní start

1. 5. 2018

Že bude start Avengers: Infinity War oslnivý se vědělo od začátku, šlo jen o to, jak moc oslnivý opravdu bude. 216 tisíc diváků a 35 miliónů tržeb z něj dělají jeden z nejlepších startů historie, ale na rozdíl od rekordního vstupu na americký kinotrh u nás zůstali Avengers pod stupni vítězů. Z pohledu diváků je to “až” sedmý nejlepší start, z pohledu tržeb je to potom čtvrtý nejlepší otvírák. Lepší jsou stále například Padesát odstínů šedi, sedmé Star Wars, třetí Hobit, ale třeba i poslední dva díly Harryho Pottera nebo Mimoni. Oslnivý start stačil, aby se z hlediska tržeb dostali Avengers rovnou na třetí místo letošního roku.

Třetí Avengers samozřejmě bez zaváhání vedou své žánrové žebříčky. Je to nejlepší komiksový start, nejlepší start mezi Avengers a nebo také nejlepší start v rámci vesmíru Marvelu. V tržbách je to mimochodem spolu s předpremiérami dokonce už rovnou pátý nejlepší marvelácký film a dá se očekávat, že na zbylé čtveřici si pochutná už během tohoto týdne. Z hlediska celkových tržeb míříme někam na 650-700 tisíc, což bude stačit v celkové tabulce někam na šestou desítku, lepší to bude z pohledu tržeb, kde aktuální ceny i díky dražším 3D představením míří k hranici 100 miliónů, což je určitě první desítka všech dob.

Bude zajímavé sledovat, jak se návštěvnost filmu udrží v následujících týdnech, protože na rozdíl od většiny konkurenčních nej otevíráků jdou třetí Avengers do kin v hlavní sezóně a už tento měsíc dostanou hned dva těžké soupeře. Především Deadpool 2 bude za dva týdny i vzhledem k mimořádnému úspěchu jedničky u nás vydatným protivníkem, část diváků potom také odfiltruje nový Star Wars film věnovaný Hanu Solovi, ten startuje už za tři týdny.

I přes mohutnou návštěvnost Avengers se dostaly do TOP 20 i další čtyři novinky týdne. Nejlépe si vedla česká romantická komedie Dvě nevěsty a jedna svatba, 18 tisíc diváků je ale na podobný český hit spíše podprůměrné číslo. Pro srovnání Bezva ženská otevřela s 83 tisíci, Všechno nebo nic s 45 tisíci, tohle je spíše otevírák podobný Pohádce pro Emu.

Zcela vyhořeli Kažišuci, přisprostlá komedie nestačila ani na svého dva týdny starého německého soupeře a nasbírala pouze něco přes 5 tisíc diváků. Naopak Fakjů, pane učiteli 3 jede dál slušným tempem, na kontě už má 105 tisíc a pokud se nestane nic mimořádného, míří stále k hranici zruba 150 tisíc. Německé drama Až na dno startuje na 15. pozici, ani hvězdná jména James McAvoye a Alicie Vikander nepřilákaly více než 500 diváků. Zajímavý je také výskyt maďarského dramatu Měsíc Jupitera, který i když je už online na Aerovodu, nalákal do kina zhruba 300 lidí a to mu stačilo na 20. příčku.

Další slabý víkend, Hastrman nestačil na učitele

23. 4. 2018

Zatímco čerstvě vydaná měsíční čísla za březen 2018 potvrdila dobrou kondici začátku roku, protože divácká návštěvnost za první tři měsíce úhrnem činila už rekordních 4,1 miliónů diváků (s potenciálem překonat poprvé v historii 16 miliónů prodaných lístků za rok), uplynulý dubnový víkend byl bohužel opět mimořádně slabý a do setmělých kinosálů si kvůli hezkému počasí našlo cestu podle výsledků TOP 20 jen něco málo přes 85 tisíc diváků.

Nejlépe se dařilo trojce německé komedie Fajků, pane učiteli, po velmi pěkném otevíráku přidal favorit ještě dalších více než 22 tisíc diváků za druhý víkend a v celkových číslech se už natahuje po číslovce 100 tisíc. Vzhledem k mizerné žánrové konkurenci by mohl klidně myslet i na horní hranici našeho odhadu (150-200 tisíc), rozhodující pro něj budou soupeři z nového víkendu. A tím myslíme nejen Avengers, ale i teenagerskou komedii Kazišuci, která míří na stejné publikum.

O druhé místo se strhla překvapivá bitka. Měřítkem tržeb na tom byl nejlépe Ready Player One, dobrodružná sci-fi podívaná pokračuje úspěšně ve svém pomalejším, ale o to vytrvalejším tempu, celkově jsme už na 150 tisících a těch 200 tisíc plus je stále pořád ještě reálných.

Na diváky byl v souboji o stříbro úspěšnější Hastrman, nový český film ale jinak svým nástupem nijak neoslnil. 10 tisíc diváků za první víkend nenavazuje na zatím hodně úspěšnou tradici “40 tisíc plus” otevíráků pro české filmy s letopočtem 2018 (Tátova volha, Čertoviny, Zoufalé ženy dělají zoufalé věci, Prezident Blaník), náročnější téma logicky nemohlo přilákat tolik diváků. Ale pro srovnání - Polednice přilákala za první víkend skoro dvojnásobek, to samé Máj a nejslavnější Kytice před 18 lety dokonce v součtu nasbírala přes 600 tisíc. Na taková čísla si tvůrci Hastrmana budou muset zajít chuť a s obvyklou českou konstantou se koukáme někam na 60 až 70 tisíc.

Druhá novinka týdne, horor Vadí nevadí, startoval skoro se stejnými čísly, což je vzhledem k jeho povědomí vlastně úspěch. Vděcí za to ale hlavně žánrovému nedostatku hororů poslední dobou, i průměrné či podprůměrné kousky typu Winchester nebo Insidious na tom byly letos podobně.

Třetí novinkou týdne byl čínský animák V husí kůži, který naopak měl reklamy relativně hodně, ale více než na 4 tisíce diváků to nestačilo. Dětské filmy během letního víkendu popadaly nejvíce, Králíček Petr začíná významně ztrácet na svého dosavadního souputníka, Ready Player One, Sherlock Koumes bude ve výsledku rád za 25 tisíc a se žebříčkem se už zřejmě definitivně loučí Coco a Pračlověk.

Ze starších hitů by si určitě lepší čísla přál The Rock a jeho Rampage: Ničitelé. Zázrak s Jumanji se opakovat nebude, celkově se bavíme maximálně o 50 tisících. Naopak relativně slušná čísla generuje Rudá volavka, která pokukuje překvapivě po hranici 100 tisíc, na dostřel je jí také pokračování sci-fi rubačky Pacific Rim, které si aktuálně může gratulovat k překonání svého pět let starého předchůdce. Své pozice také už vyklízí Tomb Raider, který zřejmě jen tak tak přeleze ne úplně slavná čísla dvojky původního Tomb Raidera.

Výživnější čísla a rekordy si slibujeme už od nadcházejícícho víkendu, kdy do kin dorazí třetí Avengers a doufejme zachrání zatím tragická dubnová čísla.

Německý učitel byl lepší než americký drsňák

17. 4. 2018

Hned pět nových filmů se tento týden pokoušelo spravit mizernou návštěvnost minulého víkendu. Nejúspěšnější byl v této snaze dle očekávání třetí díl německé komedie Fajků, pane učiteli. 54 tisíc diváku za prvni čtyři dny je o něco slabší otevírák než měla dvojka, ta si sáhla na neuvěřitelných 70 tisíc, což je dodnes nejúspěšnější premiéra filmu, který není původem z ČR, USA či Británie. Každopádně podobný start pro trojku znamená, že by se měla v součtu pohybovat někde v rozmezí 150 až 200 tisíc. A ještě pro zajímavosti - Fajků, pane učiteli, je velmi populární v rodném Německu, kde to minulý rok byl druhý nejúspěšnější film.

Další dvě novinky týdne se vmáčkly na třetí a čtvrtou příčku víkendového žebříčku. Lepší byla dobrodružná rubačka Rampage: Ničitelé. Nový film, kde hlavní roli hraje The Rock, utržil jen něco přes 14 tisíc, což je spíše zklamání. Nedávný Tomb Raider měl za první víkend více než dvojnásobek a nenápadný, ovšem neskonalé vytrvalejší film Jumanji, na tom bylo ještě o kousek lépe. Je to podobný otevírák jako měl předloni předchozí film dvojice The Rock a Brad Peyton (režisér) - San Andreas. V součtu to tedy bude zřejmě okolo 30-40 tisíc, což je na superhvězdu málo.

Naopak nová česká komedie Pepa i přes mnohem menší propagaci přitáhla skoro 9 tisíc, což jí pohodlně stačilo na bramborovou medaii. Je to první český film letošního roku, který v premiéře utržil méně než 40 tisíc, ale přesto to je relativně slušný výsledek. Varovným prstem je pouze průměr diváků na představení, necelá stovka znamená, že se nedočká zřejmě příliš mnoho repríz, a tak ho asi nečeká příliš dlouhá pouť v TOP 20.

Mezi novinky týdny se vklínil na druhou příčku Ready Player One, který poctivě sbírá diváky a za tři víkendy už jich má skoro 150 tisíc. Nový Spielbergův film na dálku soupeří s dětským Králičkem Petrem, který startoval o týden dříve a jejich návštěvnost je velmi podobná. Pro oba dva filmy by neměl být problém dostat se nad 200 tisíc, dál už to ale půjde ztuha a v letošní desítce se udrží zřejmě jen první polovinu roku. Naopak solidní čísla stále generuje Tátova volha, aktuálně už má 250 tisíc diváků. Sice to bude v té slabší polovině filmů Jiřího Vejdělka, ale minimálně jeden skalp by si zatím nejúspěšnější český film letošního roku mohl urvat - v USA zatím neporazitelný Black Panther už má navrh jen 20 tisíc diváků a jeho pohyb v TOP 20 se už prakticky zastavil.

Do TOP 20 se vklínily ještě dva nové speciály. Předpremiéra čínského animáku Husí kůži nalákala během dětské neděle zhrubu tisícovku diváků a do ostrého boje půjde tento čtvrtek již proti značně obouchaným soupeřům jako je Sherlock Koumes. Oceňovaný francouzský snímek Foxtrot se do TOP 20 dostal s pouhou šestistovkou diváků.

Ready Player One obhájil vítězství v nejslabším víkendu roku

9. 4. 2018

Uplynulý víkend byl z hlediska návštěvnosti a tržeb nejslabší za posledních 21 měsíců, úhrnná čísla za prvních dvacet filmů víkendového žebříčku naposledy klesla pod 100 tisíc v červenci 2016 - a to protože to byl první prázdninový víkend. Na vině je jednak první opravdu jarní počasí po několika krušných měsících a také velmi slabá přehlídka novinek.

Vedení udržel dle předpokladů Ready Player One, nové spielbergovské sci-fi zaznamenalo i nejmenší mezivíkendový pád, “jen” necelých 56%. Celkově už má 115 tisíc, takže jeho snová hranice 300 tisíc se nehezky vzdaluje, navíc tento čtvrtek se mu blíží drsnější konkurence. Těšit ho může solidní průměr diváků na představení, který nasvědčuje vytrvalejší kondici.

Na druhé příčce zůstal Králíček Petr, ale jeho pád byl nemilosrdný, přes 75 %. Tady jarní počasí hrálo mnohem podstatnější roli, a podobně jako v případě Ready Player One, se mu vzdaluje původně odhadovaných 300 tisíc. Stejný mezivíkendový pád potkal i další dětskou konkurenci, Sherlock Koumes propadl až na osmou příčku, podobný osud potkal i zbývající další dětské filmy, Coco a Cesta za králem trolů.

Mimochodem, dočkali jsme se zajímavého úkazu, v TOP 20 jsou pouze 4 dětské filmy, obvykle jich tam najdeme dvakrát tolik. A ještě jedna podstatná novinka, po 15 týdnech zdá se definitivně opouští TOP 20 nečekaný zimní trhák Jumanij: Vítejte v džungli. Podceňovaný dobrodružný film, který startoval o Vánocích a těsně po poslední epizodě Star Wars, nasbíral nakonec skoro 420 tisíc lidi. Pro srovnání, právě poslední Star Wars během prvního víkendu přilákaly přes 200 tisíc lidí, celkově jich mají ale jen o 70 tisíc více než Jumanji, ačkoliv Vítejte v džungli startovalo zhruba se sedmkrát menším otvírákem. Ostatně mrkněte na žebříček největších “držáků” podle poměru otvíráku a celkových výsledků.

Čtveřice hlavních novinek týdne má nakonec překvapivého vítěze, je jím prakticky neznámá romantická komedie Den co den, které stačilo porazit ostatní novinky jen s 5 tisicovkami diváků. V žebříčku největších otvíráku romantických filmů toto číslo nestačí ani na průměr. Jen o něco slabší byla černohumorná politická satira Ztratili jsme Stalina. Třetí “legračnější” novinka týdne, bláznivá komedie Gringo: Zelená pilule, má ani ne 2 tisíce. Poslední z novinek je nepřekvapivě dramatická rekonstrukce tenisového Souboje pohlaví, tu si vyhlédlo jen necelých 700 diváků. O všech filmech píšeme pravděpodobně naposledy a velmi brzy se budou poroučet z první dvacítky.

Kocovinu z tohoto víkendu by si kinaři mohli spravit už tento čtvrtek, do kin jde jinak závěrečný díl německé komedie Fajků, pane učiteli (nesmějte se, druhý díl dal skoro 250.000 diváků) a symbolicky na Vítejte v džungli bude navazovat The Rock se svým dalším dobrodružným filmem, kde bude běheat zpocený po džungli - Rampage si bude také myslet na nižší stovky tisíc diváků.

Skvělý start nového Spielberga, stíhá ho Králíček Petr

3. 4. 2018

Doby, kdy Steven Spielberg vládl žebříčkům tolik v našich kinech nepamatujeme, přeci jen své nejslavnější kousky udělal hlavně v sedmdesátých a osmdesátých letech minulého století, poslední vlaštovky jsme zachytili až v devadesátých letech díky třetímu Indymu a především Jurskému parku. Pak už to šlo s kopce a posledních dvacet let měl Steven trháky spíše sporadicky. Ready Player One je však návratem se vším všudy a je to největší Spielbergův český otvírák v historii jeho víkendů, kterou máme k dispozici, tedy od začátku roku 2001. 68 tisíc diváků je větší start než měla u nás Válka světů nebo čtvrtý Indiana Jones, což je úspěšnější odraz než v USA, kde Ready Player One kouká těmto starším spielbergovkám na záda. Vzhledem k tomu, že jeho filmy mají obvykle větší trvanlivost v kinech než obvyklé americké trháky, má šanci se podívat na dostřel hranici 300 tisíc, což je poslední roky obvyklá vstupenka mezi deset největších trháků roku. Dobré recenze a nutnost vidět film víckrát mu budou přát, naopak proti němu budou stát nepříjemné faktory jako jarní počasí a třetí Avengers, kteří dle očekávání zbourají všechny žebříčky už za necelé čtyři týdny.

Spielberga mohutně stíhal Králiček Petr, který po velmi solidním startu přes 45 tisíc diváků druhý víkend dokonce ještě přidal další 3 tisíce. Děkovat může zřejmě velikonočním prázdninám a slabší dětské konkurenci, nicméně pokud mu budou další víkendy podobně přát, může s podobnu vytrvalostí myslet také na 300 tisíc, což je rozhodně úspěch. Králiček Petr si v klidu poradil i s novinkou Sherlock Koumes, která startuje spíše podprůměrně jen s 11 tisíci a třeba v porovnání v USA vyhrává mrkev chroupající králík nad zahradním trpaslíkem s dvakrát větším náskokem. Dětské filmy teď čeká klidnější období, až do začátku letních prázdnin není v rozvrhu kinopremiér žádný zajímavější animovaný film, takže budou mít šanci ať už tihle dva nebo i trvalky posledních týdnů jako třeba Coco.

Do TOP 20 se dostaly ještě další tři novinky týdne. Nejvýše se ocitla francouzská komedie Vezmeš si mě kámo, 6 tisíc je ale i na francouzskou komedii spíše podprůměrný start a nevypadá to tedy na nějaké velké setrvání, obzvláště když se za rohem už připravuje třetí Fakjů, pane učiteli. Operace Entebbe uhrála jen necelé 4 tisíce, ale tady se nelze divit, teroristické téma u nás nikdy moc netáhlo, Spielberg by se svým Mnichovem (11 tisíc v otevíráku) by mohl vyprávět. Pravidelným návštěvníkem TOP 20 bývají na jeden dva týdny také hudební koncerty či dokumenty, čerstvý Eric Clapton přilákal necelých 1500 diváků.

A ještě doplníme celková čísla za trh - finální čísla za únor (1,4 miliónů diváků, 204 miliónů Kč) jsou nejlepším únorovým výsledkem novodobé historie, meziroční růst v divácích je zhruba 10%, to vše díky silným hitům jako Black Panther nebo 50 odstínů šedi. Po dvou měsících tu zatím stále máme rekordní rok novodobé české historie.

Divácká bitva mezi roboty a králíčky skončila remízou

26. 3. 2018

Ostrá víkendová bitva proběhla tento víkend v českých kinech. A nebyla mezi roboty a monstry v Pacific Rim, ale mezi roboty a monstry na jedné straně a mluvícími králiky na druhé straně. Ano, obě dvě hlavní premiéry týdne šly do sebe s mimořádnou urputností a výsledkem je remíza. Na diváky vyhrál o pár set dětský animák Králiček Petr, na tržby (především díky dražším 3D představením) druhý Pacific Rim.

Pro oba dva je to úspěch. Dvojka Pacific Rimu je na čísla během premiéry dvakrát tak lepší než jednička. Teď si musí fandit, aby vydržela nával blížících se blockbusterů. A navíc podle trendu jedničky se bojující roboti velmi rychle okoukají, tudíž na ně čeká maximálně trojnásobek startovného - necelých 45 tisíc diváků by se tak pro Pacific Rim mohlo znásobit na zhruba 150 tisíc.

45 tisíc pro Králička Petra je po velmi solidní předpremiéře také pěkný úspěch, podobná čísla jsou v premiéře obvykle vyhrazena mnohem známějším značkám. Stejný start mělo třeba letos Coco nebo předloni Zootropolis, celkem pozitivní recenze by mohly film udržet delší dobu v oběhu. 250 tisíc diváků není nereálných.

Na třetí místo propadla Tátova volha, druhý víkend po sobě už více než o 40 %, což není dobrá zpráva. Zatímco 80 tisíc diváků za první víkend mohlo být díky obvyklé dlouhověkosti českých filmů vstupenkou mezi elitu, výsledky minulého týdne naznačily, že to k půl miliónů diváků bude ještě fuška. A tento propad značí, že nakonec ani meta 500 tisíc nemusí padnout. Loňské Po strništi bos by mohlo vyprávět, po pěkném startu následoval nepěkný propad a stálo to nakonec hodně potu a krve se dobrat toho půlmiliónu.

Pokles 55% pro nový Tomb Raider znamená, že sedmnáct let stará čísla Angeliny Jolie zůstanou zřejmě nepřekonaná. Také proto, že do kin míří ve velmi krátké době další filmy inspirovaného videohrami (Ready Player One, Rampage) a tudíž se publikum přesune k nim. A propo Rampage - nový dobrodružný film s Rockem jde do kin za dva týdny a bude moc zajímavé sledovat, jestli v té době budou kina hrát ještě pořád úspěšné Jumanji.

Black Panther v USA aktuálně překonal i první Avengers a stal se nejúspěšnějším comicsovým filmem. U nás zřejmě v poklidu vyleze ve stejném žebříčku na čtvrté místo, kde se ale moc dlouho neohřeje, protože v dubnu a květnu ho začnou pronásledovat třetí Avengers a druhý Deadpool. Panther aktuálně prohrává i s mnohem méně známou Rudou volavkou, která sice sbírá malá čísla, ale může se chlubit velmi malými mezíkendovými propady a bude to zřejmě taková nenápadná trvalka jako Jumanji. Samozřejmě řádově jinde, ale s podobným trendem.

Z novinek ještě zmíníme český dokument Planeta Česko na sedmém a drama Máři Magdaléna na osmém místě, oba dva filmy i bez nějaké větší propagace strčily do kapsy mnohem více protlačované a kritiky ceněné oscarové drama Dej mi své jméno, které ale zřejmě doplatilo na brutální zpoždění oproti svým oceňovaným konkurentům.

Tátova volha vyšplhala výš než Lara Croft

19. 3. 2018

Pět filmů stíhalo minulý víkend Tátovu volhu, ale ta se nenechala z prvního místa odstavit. K více než 100 tisícům diváků za první týden přidal nový film Jiřího Vejdělka dalších skoro 45 tisíc za víkend, celkově už včetně předpremiér sahá po 160 tisících. Mezivíkendový propad 44 % je ale větší než v případě další trvalek jako Muži v naději, Ženy v pokušení nebo Václav (ti měli maximálně 20 %), což znamená, že na půl miliónů diváků se Tátova volha zřejmě ještě nadře. O tom, jestli tato meta bude překonána, rozhodne příští víkend.

Na druhou příčku se vyškrábal s 32 tisíci diváků nový Tomb Raider, je to o něco lepší start než měla před téměř sedmnácti lety původní verze s Angelinou Jolie. V adaptacích počítačových her je to třetí nejlepší start, ale pojďme si otevřeně přiznat, že tam není úplně velká konkurence. Celkově to tedy bude nějakých 120-140 tisíc diváků. První Tomb Raider z roku 2001 má skoro 160 tisíc, slabší výdrž odhadujeme kvůli menšímu hvězdnému statusu hlavní hrdinky, přeci jen tehdy byl o hru i Angelinu větší zájem.

V dětských filmech se nejlépe předvedla dobrodružná novinka Cesta za králem trollů, 17 tisíc je vzhledem k nízkému očekávání i neamerickému původu slušný výkon. Ze šesté pozice ale dotírá Králíček Petr, který v předpremiéře a s pouhými 30 kiny dokázal vytáhnout skoro 9 tisíc. Jeho ostrý start tento čtvrtek budeme pozorně sledovat, protože podobná čísla dělaly v předpremiérách obvykle mnohem větší značky. Částečně je ale jeho úspěch také zásluhou zimního počasí, protože dobrá čísla vykazovaly i starší dětské filmy, mezivíkendově rostlo Coco, Pračlověk, Ferdinand a ano, samozřejmě i Jumanji (už mají více 400 tisíc, klobouček!). Tento vzorec lze ale uplatnit jen pro známější značky, protože lacinější neamerické animáky (Včelka Mája, Triky s trpaslíky) naopak poklesly.

Black Panther na čtvrté pozici jede pořád slušné tempo, na dosažení bronzové pozice v marveláckém vesmíru mu chybí ještě 35 tisíc diváků, což by mohl dát v nejbližších dvou až třech týdnech. Mimochodem v USA Panther vyhrál víkendový žebříček už popáté po sobě, což se naposledy povedlo Avatarovi před osmi lety. Film už v USA nasbíral více než 600 miliónů a v žebříčku domácích tržeb mu aktuálně patří už sedmé místo. Pokud se nestane něco mimořádného, do konce týdne bude na třetím místě, kde se aktuálně drží Titanic se 660 milióny. Celosvětově je to zatím necelých 1,2 miliardy, letos samozřejmě jasné číslo 1 a mezi marveláckými filmy už velmi brzo mezi prvními třemi.

Z novinek ještě zmíníme thrillerové pokračováni Oni, které deset let po uvedení prvního dílu nalákalo hned 7 tisíc lidí, což je pro srovnání dvakrát víc než propagované slovensko-české drama Tlumočník s Jiřím Menzelem.

Návštěvnost kin víkend od 11. 10.
Venom

Filmy 2018 - Animované filmy 2018 - České filmy 2018 - Horory 2018 - Komedie 2018 - Filmy 2019