Tři billboardy kousek za Ebbingem
18. 1.
72
82 %

Velká víkendová bitva - Thor vs Hercule Poirot 1:1

13. 11. 2017

Zatímco v USA si týden starý Thor pochutnal na dalších premiérách týdne a Vraždu v Orient expresu překonal dvojnásobně, u nás měl marvelácký hrdina mnohem těžší pozici a jen těsně obhájil první příčku. A to ještě pouze pohledem na tržby, protože měřítkem diváků se k velmi pěknému startu vybičovala právě adaptace slavného krimi románu Agathy Christie. Rozdíly ve srovnání s Amerikou jsou jasné - jednak Thor u má u nás v nohách o týden více a jeho tempo už slábne, druhou je pak oblíbenost Hercula Poirota u nás, vykovaná roky televizních repríz jeho všemožných případů. Ve výsledku ale mohou být spokojeni oba dva soupeři - Thor už má na kontě přes 330 tisíc diváků a probojoval se do první pětky letošního žebříčku a Vražda v Orient expresu je nejlepší start kriminálky u nás a odsunula nedávno uvedeného Sněhuláka na druhou příčku.

Dobrou kondici novinek potvrdil i Maxinožka, podobně jako v případě Příšeráků, My Little Pony nebo Es z pralesa se na zajímavou hranici 20.000 diváků dostal další druholigový animák, který potvrzuje neustálý hlad malých ratolestí po nových filmech. V první dvacítce je stále skoro polovina dětských filmů a to ani jeden z nich není od věhlasného studia typu Disney. Že to ale není samospásné, se přesvědčil i český zástupce Lajka, po dvou týdnech má pouze něco přes 3.000 diváků a zdá se, že velmi brzy vypadne z TOP 20.

Ještě jedna novinka týdne se ale do první dvacítky probojovala a to kriminálka Suburbicon - ovšem jen s výsledkem něco přes 2 tisíce diváků. Potvrzuje se, že nasazení filmů je aktuálně velmi žánrově stereotypní, kromě animáků frčí ještě krimi-thrillery a horory, ostatní žánry mají minimální zastoupení. Což je jeden z důvodů, proč se českým Bajkerům daří stále držet se v popředí, je to prakticky jediná "dospělá" komedie široko daleko.

Zamíchat žebříčkem se tento týden pokusí hned dvě velké novinky. Comicsová Liga spravedlnosti se bude pokoušet porazit Thora (starty DC vesmíru jsou ale zatím stále slabší než Marvelu), o reparát se také bude pokoušet závěrečný díl trilogie Zahradnictví, která má zatím velmi rozpačité výsledky. Do karet hraje tvůrcům filmů i majitelům kin fakt, že v pátek je státní svátek a diváci tak budou mít třídenní "volný víkend".

Thor stále burácí, nezastavila ho ani Milada

6. 11. 2017

Ani druhý víkend po sobě nezpomaluje marvelácký válečník tempo a připsal si dalších 72 tisíc diváků. Celkově už má přes čtvrt miliónu a za dva týdny dokázal to, co třeba Strážcům Galaxie 2 trvalo 10 týdnů. V tabulce Marvelu už je druhý a po příštím víkendu má jistou první příčku. A v celkovém žebříčku za rok 2017 je zatím sedmý, příště už by mohl být klidně šestý a na dostřel čtvrté příčce.

Z druhé příčky na něj s uctivým odstupem kouká česká Milada. Ve srovnání podobných českých filmů (historická událost či osobnost z minulého století) si nevede příliš dobře. Letošní Masaryk je na tom zhruba třikrát lépe, na ryze komerční Lídu Baarovou už ztrácí podstatně více a překonává maličko pouze Anthropoid, který vznikl v podobném mezinárodním složení. Tady ale výrazně nemopohl ani český dabing. Je to ale pořád lepší start než druhá česká premiéra týdne - Lajka. Ta přilákala pouze necelé 2 tisícovky diváků, což je výrazně méně než měly další animované experimenty Aurela Klimta. Ostrá dětská konkurence ho vytlačila na pokraj zájmu a brzy vypadne z TOP 20.

Naopak radost mohou mít Příšerákovi, druholigový německý animák posbíral téměř 25 tisíc diváků, což pro podobnou kategorii hodně pěkný výsledek, který zřejmě chytře využil doznívajícího Halloweenu. Stejné vlny využil i horor Všechno nejhorší, 18 tisíc diváků je na podobný žánr pořád velké číslo, opět se potvrzuje, že se Češi naučili chodit na strašidelné filmy čím dál tím častěji. Potvrzením tohoto trendu je 1500 diváků pro prakticky nepropagovaný alternativní britský thriller Zabití posvátného jelena, který se jako pátá novinka týdne probojoval alespoň na 17. příčku.

Thor v českých kinech zaburácel a zbořil několik rekordů

30. 10. 2017

Od třetího Thora se čekalo hodně, ale že to bude až taková komerční pecka, v to se nedoufalo. 154 tisíc diváků za první víkend je pořádně macaté číslo a hned několik rekordů. Je to samozřejmě nejlepší start série Thor (každý díl přinese zhruba 2,5x více než ten předchozí, to je progres!), nejlepší start filmu v Marvel Cinematic Universu (ano, lepší než Avengers nebo Kapitán Amerika) a také nejlepší start jakéhokoliv comicsového filmu u nás. To poslední je nutné brát trochu s rezervou, protože podobně jako nedávní Strážci Galaxie 2, je Thor žánrem spíše už sci-fi či fantasy, navíc s velkým příměsem komedie. A přesně takový mix českým divákům chyběl, klasický hollywoodský biják jsme tu neměli od léta a tak vyhladovělí fanoušci vzali kina útokem. Není to nejlepší start roku, pátí Piráti či třetí Padouch byli ještě o pár tisícovek lepší a tak je Thor zatím letošní třetí nejlepší otvírák. V celkových číslech je to druhá desítka. Každopádně tu máme před letošních finišem nového favorita na číslo 1, konkurovat mu může už prakticky jen osmá epizoda Star Wars. Mimochodem, Já, Padouch 3 konečně podle průběžných čísel získal prvenství i podle výnosů a bude zajímavé sledovat, zda jeden z dvojice Thor či Poslední z Jediů ho bude ohrožovat.

Thor si také v klidu podal další novinky týdne. Osm díl série Saw sice přilákal "jen" 22 tisíc, ale to je pořád hodně solidní start na horory. Je to dokonce nejlepší start série vůbec a bez problémů se vmákčne i do nejlepší desítky hororových startů u nás. Potvrzuje se, že na horory se chodí poslední roky čím dál tím více, jen letos už tato první desítka zažila čtyři změny. A ještě jeden pěkný start, na páté pozici startuje dokument Earth - Den na zázračné planetě. Už v předpremiéře pěkně bodoval, 11 tisíc za první oficiální víkend je ještě lepší výsledek - mezi dokumenty opět v první desítce a letos nejlepší dokumentární otevírák.

Na čísla velmi úspěšný víkend mohl potěšit i starší filmy. Bajkeři sice neměli nijak oslnivý start, ale mezivíkendový pokles pouhých 22 % znamená, že zájem neopadá a bude se na českou komedii chodit pěkných pár týdnů. 200 tisíc už by teď neměl být problém. Solidní tempo si ještě drží Sněhulák, ale ten si o podobném celkovém výsledku může jen zdát, další skoro padesátiprocentní pád znamená, že nadšení vyprchává a dohnat Zmizelou na čele žebříčku nejúspěšnějších kriminálek bude velmi těžké.

Do TOP 20 se ještě podívaly další dva nové filmy - předpremiéra německého animáku Příšerákovi potvrzuje, že děti se kina aktuálně nemohou nabažit a chodí se prakticky na cokoliv. A na jedenácté pozice startuje slovenský film Čára, nicméně jeho publikum je spíše okrajové a další Fontánu pre Zuzanu nečekejme.

Bajkeři ovládli o víkendu kina, Geostorm i matka! nestačili

23. 10. 2017

Podle očekávání se vlády nad víkendovým žebříčkem ujala česká teenagerovská komedie Bajkeři. Více než 46 tisíc diváků za první víkend sice nezbořilo nějaké rekordy v návštěvnosti, čísla jsou zhruba v úrovni Snowboarďáků (kteří kdysi neměli tak oslnivý start, ale o to vytrvalejší tempo drželi) nebo Vejšky, ale na Rafťáky nebo aktuální Špunty na vodě to nestačí. Výsledek mezi 150 až 200 tisíc je reálný, česká konkurence až do vánočního Špindlu zatím není příliš ostrá.

Druhé místo udržela novinka z minulého týdne, krimi Sněhulák. Ani ne 50% propad svědčí o tom, že si diváci zatím mezi sebou o kvalitě filmu moc nešpitají a 150 tisíc v celkových číslech je zatím pořád reálných. Bude zajímavé sledovat souboj se Zmizelou, která před třemi roky otevřela podstatně skromněji, ale vydržela lákat diváky skoro tři měsíce a sáhla si skoro na 200 tisíc.

Na třetím místě je druhá velká novinka týdne, katastrofický akčňák Geostorm. V USA dle očekávaní propadl a Česká republika ho rozhodně nezachrání. 15 tisíc diváků je slabé i ve srovnání s dosti neúspěšným druhým Dnem nezávislosti, nemluvě o dalších filmech značky Roland Emmerich, které režisér Geostormu, Dean Devlin, ještě nedávno produkoval. Vzhledem k tomu, že se chystá do kin tento týden třetí Thor, dá se očekávat rychlý komerční konec Geostormu.

matka! - nový film Darrena Aronofského má všude rozporuplné reakce. Podle návštěvnosti to vypadá, že v Aronofského filmografii to bude někde na půli cesty mezi jeho největšími komerčními hity (Noe, Černá labuť) a okrajovými pokusy typu Rekviem za sen.

Na dalších příčkách se drží další říjnové novinky. Slušnou vytrvalost si drží animák My Little Pony, pouze 12% pokles oproti (spíše slabšímu) prvnímu víkendu, ale více než o kvalitě filmu to svědčí o mizerném víkendovém počasí, protože prakticky všechny další animáky (a že jich je v TOP 20 dalších šest!) měly výrazný mezivíkendový nárůst, někdy i o polovinu. Pomohlo to hlavně Padouchovi, který by se určitě už příští týden chtěl stát dvojnásobným číslem 1 pro letošní rok.

A na závěr ještě znovu dobré zprávy o kondici českých kin. Stále se daří držet meziroční růst cca 8 % oproti loňskému rekordnímu roku, za prvních devět měsíců přilákaly kina více než 11 miliónů diváků a utržily více než 1,5 miliardy korun.

Sněhulák kritiky zklamal, ale diváci se hrnuli

16. 10. 2017

Češi milují knížky Jo Nesba, a tak se nelze divit, že filmovou adaptaci Sněhuláka nevynechali hned první víkend. Je to nejlepší start pro kriminálku co evidujeme, více než 40 tisíc diváků za první víkend strčí v pohodě do kapsy Dívku ve vlaku, Zmizelou i další známé i méně známky detektivky. S ostatním žánry se to ale rovnat nemůže, letos to stačí zhruba tak na třetí desítku. Nový Blade Runner 2049 měl minulý víkend podobný start, mezivíkendově se propadl "jen" o 46%, což značí, že kvalitní recenze šíří dobrou šuškandu a diváci budou chodit déle, než je obvyklé. Pokud to takhle půjde dál, mohl by Blade Runner udělat 150 tisíc diváků úplně v pohodě a v roční tabulce tak za sebou nechat mnohem známější značky jako je Vetřelec, Transformers nebo Annabelle.

Kromě Sněhuláka se do první dvacítky probojovaly ještě další čtyři novinky. Nejlépe si vedl "béčkový" animák My Little Pony, necelých 15 tisíc diváků je ale spíše zklamání, od známého hračkářské brandu by se čekalo víc, v letošním nabitém roce podobných filmů je to suverénně nejslabší start. Film Alibi na klíč nasbíral něco přes 5 tisíc a potvrdil tak fakt, že francouzské komedie to u nás mají těžké a jen výjimky typu Drž hubu nebo Co jsme komu udělali mají šanci uspět i nás. Do první dvacítky pronikly ještě dva alternativní filmy, Čtverec a 8 hlav šílenství, ale s pouhými několika sty diváky je čeká už příší týden cesta do zapomnění.

V průběžném pořadí filmů za rok 2017 jen pár malých pohybů, nejzajímavější je situace na prvním a druhém místě. Já, padouch 3 už je na dostřel prvního místa i v tržbách a mohl by se tak stát právoplatným králem možná už koncem října.

Blade Runner 2049 odstartoval solidně, udrží tempo i nadále?

10. 10. 2017

Zatímco v USA se po prvním víkendu mluví o novém Blade Runnerovi jako o propadáku (30 miliónů za první víkend je vzhledem k 150 miliónovým nákladům opravdu slabý výsledek), u nás odstartoval slušně. 37 tisíc diváků je sice jeden z nejslabších výsledků, který stačil premiéře na číslo 1 tento rok , ale bez problému překonal veškerou konkurenci. Mezi sci-fi starty je to film, který se vejde do první třicítky a překonává třeba i předchozí film režiséra Denise Villeneuvea, Příchozí, ale nemůže stačit osvědčeným komerčním sériím (Vetřelec, Transformers) ani jiným komerčním peckám letošnho roku . Blade Runner 2049 se teď musí spoléhat na dobrou šeptandu a pak má šanci si sáhnout na nějakých 150 tisíc diváků, což by zařadilo někam do třetí desítky letošních filmů.

Slušně si vedly i další dvě novinky týdne. Překvapila hlavně animovaná komedie Esa z pralesa (16 tisíc diváků), která sice nepatří žádnému velkému animovanému studiu, ale hlad po dětských filmech letos nekončí a v první dvacítce jich je skoro polovina! A to včetně předpremiéry celovečeráku My Litlte Pony, který se chystá zaútočit už tento čtvrtek. Na třetím místě začíná drama Hora mezi námi, necelých 12 tisíc je očekávaný start pro drama, které sice nemá oscarový lesk, ale po měsících blockbusterů si našlo místečko pro náročnější diváky.

Na zbytek žebříčku už toho moc nezbylo, kromě novějších filmů si ještě drží tempo hororové TO a čerstvě překonalo hranici 200 tisíc. Svěrákův film Po strništi bos neztrácí naději na svých 500 tisic diváků, nahnat je musí co nejdříve, mladší české publikum si odtáhne příští týden komedie Bajkeři, to starší se nejpozději na začátku listopadu může vydat na Miladu.

Nový Hřebejk diváky nenadchnul, stále vedou Kingsman a TO

2. 10. 2017

Česká kina mají za sebou ospalejší víkend, kde se rekordy rozhodně netrhaly a novinky si rozdělily spravedlivě pozice se staršími hitovkami. Prvenství udržel nakonec vítěz minulého víkendu, druhý díl Kingsmanů, stačilo mu na to necelých 20 tisíc diváků. Číselně je na tom pořád o něco lepší než první díl, teď bude ale muset dokázat trvanlivost a udržet i v dalších týdnech podobné tempo, aby dosáhl mety necelých 120 tisíc diváků u jedničky. Nebude to vzhledem k blížícím se hitům úplně snadné.

Na druhém místě se udrželo TO, které čerstvě překonalo 200 tisíc diváků a potvrzuje tak svůj status nejúspěšnějšího hororu v českých kinech za posledních 17 let. Smělý cíl trhnout čtvrtmilión diváků není tak nereálný, hlavně proto, že konkurence nestíhá. Hororová novinka týdne, dvojka Amityville, otevřela jen za průměrných 9 tisic diváků, což je takový žánrový standard. Holt pro vystrašení Čechů je potřeba něco víc než jen klasická bafačky.

Na bronzovou příčku si sáhla premiéra druhého dílu trilogie Zahradnictví. Oproti prvnímu dílu je to pouhá polovina a potvrzuje se tak, že Jan Hřebejk letos do své filmografie nový hit nepřidá. Jednička nedosáhla ani na sto tisíc, dvojka přidá tímto tempem maximálně padesát tisíc a pokud se něco zásadního nestane, Zahradnictví letos neposkládá ani 200 tisíc. To je méně než třeba U mě dobrý. Takže ne moc dobrý.

Naopak spokojení můžou být distributoři u krimi Wind River. Šeptanda o nejkvalitnější krimi za hodně dlouho dobu se promítla do velmi pěkné (pro nestudiový malý film) návštěvnosti, přes 11 tisíc za první víkend je lepší start než třeba Sicaro a v rámci svého žánru rozhodně úspěch. Už ale za dva týdny přifrčí očekávaný Sněhulák a dostane tak silného konkurenta.

Jinak pokud byste chtěli vědet, jak moc mají kritiky vliv na úspěsnost filmů, podívejte se na výsledky příšerně hodnoceného Emoji ve filmu, které nenápadně přidává i v ostré konkurenci stále další tisícovky diváků, v roční tabulce už za sebou nechalo třetí Lego Batmana i českého Hurvínka a už nezbývá moc do překonání Lego Batmana. Na čísla to tak může být klidně i čtvrtý nejúspěšnější animák roku...

Tajní agenti Kingsman porazili klauny i ninjy

25. 9. 2017

Deštivý zářijový víkend přinesl vyrovnaný souboj o první místo, výsledek je na prvních třech místech podle tržeb na chlup stejný v ČR jako v USA. Podle očekávání si první místo pro sebe ujmul druhý díl akční pecky Kingsman, necelých 35 tisíc diváků je zhruba čtvrtinový nárůst oproti prvnímu dílu. Je to také nejlepší start pro špiónský film, který nenese značku James Bond, ale v celkových číslech bude potřebovat kromě dobrého startu i solidní výdrž, protože konkurenční agenti typu Johnny English nebo XXX se těšili v minulosti vytrvalejšímu zájmu.

O druhé místo svedla urputný souboj dvojice TO a Lego Ninjago. Vítěz posledních dvou týdnů vyhrál na tržby, ale pokles 43% značí, že svůj hlavní zájem zřejmě už vyčerpal a bude dál žít už na dalších příčkách. Stále však platí, že překonal všechna očekávání, a pokud se nic mimořádného nestane, brzy překročí bájnou hranici 200 tisíc a posune se alespoň prozatím do první patnáctky letošního roku. Jeho soupeř, Lego Ninjago, vyhrál díky levnějším dětským lístkům na diváky, nicméně v "nové" LEGO sérii je to zatím nejslabší start, o třetinu slabší než Lego příběh nebo Lego Batman. Může za to nejen slabší brand řady Ninjago, ale také ostřejší konkurence, v první dvacítce minulého víkendu je ještě dalších šest dětských animáků, pozice drží i tři měsíce staré kousky jako Auta 3 a Já, padouch 3 (letošní číslo 1 v divácích, ale číslo 2 v tržbách).

Mohutně propíraný český dokument Nejsledovanější přisypal do celkových čísel jen dalších pár tisícovek a v žánrové tabulce je někde na konci první desítky, standardní druhovíkendový propad 60% značí, že z něj velký držák nebude a s celkovou pozicí už moc nehne. Další český favorit, svěrákovský Po strništi bos, zakončuje šestý víkend své pouti po českých kinech na dohled hranice 400 tisíc, což z něj aktuálně dělá už letošní číslo 3 podle počtu diváků. Vzhledem k tempu posledních týdnů ale tipujeme, že lepší pozici už letos nedá, ostatně podívejte se na nový souboj pěti nejúspěšnějších filmů letošního roku, kde se hlavní dvojice Svěrákům dost vzdaluje a to i přes silná mimovíkendová čísla.

P. S. Ještě drobná aktualizace průběžných měsíčních výsledků - podle aktuálně vydaných dat byl letošní srpen slabší než ten loňský, do kin dorazilo "jen" 1,263 miliónů diváků, což je zhruba 10% pokles oproti minulému roku. V průběžném ročním zúčtování se tak náskok letošního roku ztenčil na zhruba 7% nárůst oproti prvním osmi měsícům loňského roku. Loňský rok měl ale relativně slabší září, které by letošní slušná úroda měla trhnout.

Horor TO dál straší, potopil i Youtubery

18. 9. 2017

Horor TO sbírá úctyhodná čísla nejen v USA, ale i u nás. Během druhého víkendu přilákal skoro 47 tisíc diváků, což je velmi pěkný výsledek nejen v rámci hororu, ale všech žánrů. Do první padesátky nej filmů za druhý víkend by se nedostal, ale do té druhé určitě ano. Navíc má mezivíkendový pokles pouze 16%, což je obvykle výsada jen velkých českých trháků, to samé platí o průměrném počtu diváků na kino (přes 500!). Celkově TO už má 131 tisíc diváků a zdaleka nekončí, při podobném tempu by si klidně mohl sáhnout na hranici čtvrt miliónů diváků, což z něj dělá letos podobný superhit jako Rychle a zběsile 8 nebo Dunkerk.

Teprve za strašidelným klaunem se seřadily další favorité. Hurvínek zpomalil svůj pád z minulého víkendu, naopak ještě přidal a pokořil tedy hranici 100 diváků za tři týdny. Ve srovnání českých animáků už má na dosah třeba Fimfárum, ale do čtvrtmiliónové hranice je to ještě pořád daleko. Naopak Po strništi bos kleslo a po pěti týdnech má "jen" 336 tisíc diváků, což je v čistě víkendovém srovnání podobné tempo jako měli třeba Tři bratři. Svěráci teď musí sázet na to, že se film udrží v TOP 20 alespoň do konce roku, aby dosáhl vysněného půlmilióntého diváka. Tři bratři tuto hranici mohli udělat už dříve, ale jen díky silnějšímu předvánočnímu znovunasazení před třemi roky, kdy jim pohádková atmosféra dovolila vytěžit ho v nejoblíbenějším českém období skoro jako čerstvou novinku. Pokusí se o podobný kousek i Po strništi bos?

Do TOP 20 se probojovaly čtyři novinky týdne, nejlepší výsledky má romantika Který je ten pravý. Což není úplně překvapivé, protože podobný film v kinech aktuálně chybí a i když recenze nejsou nijak skvělé, nulová konkurence v ženské cílovce znamená solidních 17 tisíc za první víkend. Slušně si vede i Americký zabiják, který i bez větší reklamy a hvězd dosáhl skoro na 10 tisíc. Naopak nejhůře dopadlo drama Víno nás spojuje, které cílilo jen na náročnější publikum a 2 tisíce za víkend jsou pro takový film maximum. Největší očekávaní budila novinka Nejsledovanější, která se věnuje fenoménu českých Youtuberů. Do kina ale na něj zašlo jen necelých 10 tisíc diváků, což je na tak propagovaný český dokument málo. Pro srovnání - dokument Trabantem do posledního dechu měl skoro dvojnásobek, naprostá většina "uměleckých" a nijak zvlášť nepropagovaných dokumentů z poslední doby (Zkáza krásou, Bratřiček Karel) má čísla okolo 3 tisíc. Ostatně, podívejte se do našeho nového žebříčku nejúspěšnějších českých dokumentů. Dokument Nejsledovanější, podobně jako třeba Svět podle Daliborka, tak nevytěžil kampaň, kterou díky svému obsahu dostávali v médiích zadarmo, a zřejmě se budou brzy poroučet z TOP 20.

Klaun Pennywise vystrašil i české diváky

11. 9. 2017

Po masivním otevíráku v USA (117 miliónů za první víkend je nový hororový a zářijový rekord) se parádního přijetí dočkala hororová adaptace TO i u nás. Téměř 60 tisíc diváků za první víkend je také novodobý český hororový rekord, nedávná Anabelle 2 se tak mohla z primátu těšit pouhý měsíc. V žebříčku letošních startů je to sice "až" dvanáctá příčka, ale před TO jsou vlastně jen slavná pokračování či jiné zavedená jména. Na nové TO se chodilo pro srovnání mnohem více než třeba na Dunkerk, Šmouly nebo Spider-Mana a vzhledem ke slabým zářijovým premiérám by si mohlo v pohodě sáhnout na poctivých 200 tisíc.

Před Stephenem Kingem se musel v žebříčku poklonit jednak Jan Svěrák, jehož Po strništi bos začíná vykazovat známky velkého zpomalení (53 % mezivíkendový pokles) a v celkových číslech má zatím jen 335 tisíc diváků. V čistě víkendových tržbách je to ve svěrákovském souboji pokles i proti Třem bratrům, do očekávané mety půl miliónů se tak film bude muset ještě hodně nadřít. TO odsunulo z první příčky i dalšího českého zástupce, animovaný Hurvínek také výrazně zpomalil, oproti premiérovému víkendu dokonce o 65 %, což při srovnání s dalšími moderními českými animáky je pro druhý víkend hrozivé procento, které mu nedává moc velké šance držet se v popředí diváckého zájmu i v dalších týdnech.

Z novinek týdne se ještě chodilo na nový český dokument Červená (ačkoliv vyšel zároveň online), ještě o něco lepší čísla měla nostalgická obnovená premiéra Terminátora 2, který se do kin vrátil po více než 25 letech. V celkových číslech žádné velké změny nejsou, Já padouch 3 pořád vede letos na diváky, za to Piráti z Karibiku 5 na tržby, zajímavý hon na kočku a myš hrají v druhé desítce Emoji ve filmu a Annabelle 2, kteří po drsném souboji první víkend nenápadně míří k hranici 150 tisíc diváků, kterou letos zatím překonalo jen 17 filmů.