7. 12.
0,1 M Kč
2
0 %

Tajní agenti Kingsman porazili klauny i ninjy

25. 9. 2017

Deštivý zářijový víkend přinesl vyrovnaný souboj o první místo, výsledek je na prvních třech místech podle tržeb na chlup stejný v ČR jako v USA. Podle očekávání si první místo pro sebe ujmul druhý díl akční pecky Kingsman, necelých 35 tisíc diváků je zhruba čtvrtinový nárůst oproti prvnímu dílu. Je to také nejlepší start pro špiónský film, který nenese značku James Bond, ale v celkových číslech bude potřebovat kromě dobrého startu i solidní výdrž, protože konkurenční agenti typu Johnny English nebo XXX se těšili v minulosti vytrvalejšímu zájmu.

O druhé místo svedla urputný souboj dvojice TO a Lego Ninjago. Vítěz posledních dvou týdnů vyhrál na tržby, ale pokles 43% značí, že svůj hlavní zájem zřejmě už vyčerpal a bude dál žít už na dalších příčkách. Stále však platí, že překonal všechna očekávání, a pokud se nic mimořádného nestane, brzy překročí bájnou hranici 200 tisíc a posune se alespoň prozatím do první patnáctky letošního roku. Jeho soupeř, Lego Ninjago, vyhrál díky levnějším dětským lístkům na diváky, nicméně v "nové" LEGO sérii je to zatím nejslabší start, o třetinu slabší než Lego příběh nebo Lego Batman. Může za to nejen slabší brand řady Ninjago, ale také ostřejší konkurence, v první dvacítce minulého víkendu je ještě dalších šest dětských animáků, pozice drží i tři měsíce staré kousky jako Auta 3 a Já, padouch 3 (letošní číslo 1 v divácích, ale číslo 2 v tržbách).

Mohutně propíraný český dokument Nejsledovanější přisypal do celkových čísel jen dalších pár tisícovek a v žánrové tabulce je někde na konci první desítky, standardní druhovíkendový propad 60% značí, že z něj velký držák nebude a s celkovou pozicí už moc nehne. Další český favorit, svěrákovský Po strništi bos, zakončuje šestý víkend své pouti po českých kinech na dohled hranice 400 tisíc, což z něj aktuálně dělá už letošní číslo 3 podle počtu diváků. Vzhledem k tempu posledních týdnů ale tipujeme, že lepší pozici už letos nedá, ostatně podívejte se na nový souboj pěti nejúspěšnějších filmů letošního roku, kde se hlavní dvojice Svěrákům dost vzdaluje a to i přes silná mimovíkendová čísla.

P. S. Ještě drobná aktualizace průběžných měsíčních výsledků - podle aktuálně vydaných dat byl letošní srpen slabší než ten loňský, do kin dorazilo "jen" 1,263 miliónů diváků, což je zhruba 10% pokles oproti minulému roku. V průběžném ročním zúčtování se tak náskok letošního roku ztenčil na zhruba 7% nárůst oproti prvním osmi měsícům loňského roku. Loňský rok měl ale relativně slabší září, které by letošní slušná úroda měla trhnout.

Horor TO dál straší, potopil i Youtubery

18. 9. 2017

Horor TO sbírá úctyhodná čísla nejen v USA, ale i u nás. Během druhého víkendu přilákal skoro 47 tisíc diváků, což je velmi pěkný výsledek nejen v rámci hororu, ale všech žánrů. Do první padesátky nej filmů za druhý víkend by se nedostal, ale do té druhé určitě ano. Navíc má mezivíkendový pokles pouze 16%, což je obvykle výsada jen velkých českých trháků, to samé platí o průměrném počtu diváků na kino (přes 500!). Celkově TO už má 131 tisíc diváků a zdaleka nekončí, při podobném tempu by si klidně mohl sáhnout na hranici čtvrt miliónů diváků, což z něj dělá letos podobný superhit jako Rychle a zběsile 8 nebo Dunkerk.

Teprve za strašidelným klaunem se seřadily další favorité. Hurvínek zpomalil svůj pád z minulého víkendu, naopak ještě přidal a pokořil tedy hranici 100 diváků za tři týdny. Ve srovnání českých animáků už má na dosah třeba Fimfárum, ale do čtvrtmiliónové hranice je to ještě pořád daleko. Naopak Po strništi bos kleslo a po pěti týdnech má "jen" 336 tisíc diváků, což je v čistě víkendovém srovnání podobné tempo jako měli třeba Tři bratři. Svěráci teď musí sázet na to, že se film udrží v TOP 20 alespoň do konce roku, aby dosáhl vysněného půlmilióntého diváka. Tři bratři tuto hranici mohli udělat už dříve, ale jen díky silnějšímu předvánočnímu znovunasazení před třemi roky, kdy jim pohádková atmosféra dovolila vytěžit ho v nejoblíbenějším českém období skoro jako čerstvou novinku. Pokusí se o podobný kousek i Po strništi bos?

Do TOP 20 se probojovaly čtyři novinky týdne, nejlepší výsledky má romantika Který je ten pravý. Což není úplně překvapivé, protože podobný film v kinech aktuálně chybí a i když recenze nejsou nijak skvělé, nulová konkurence v ženské cílovce znamená solidních 17 tisíc za první víkend. Slušně si vede i Americký zabiják, který i bez větší reklamy a hvězd dosáhl skoro na 10 tisíc. Naopak nejhůře dopadlo drama Víno nás spojuje, které cílilo jen na náročnější publikum a 2 tisíce za víkend jsou pro takový film maximum. Největší očekávaní budila novinka Nejsledovanější, která se věnuje fenoménu českých Youtuberů. Do kina ale na něj zašlo jen necelých 10 tisíc diváků, což je na tak propagovaný český dokument málo. Pro srovnání - dokument Trabantem do posledního dechu měl skoro dvojnásobek, naprostá většina "uměleckých" a nijak zvlášť nepropagovaných dokumentů z poslední doby (Zkáza krásou, Bratřiček Karel) má čísla okolo 3 tisíc. Ostatně, podívejte se do našeho nového žebříčku nejúspěšnějších českých dokumentů. Dokument Nejsledovanější, podobně jako třeba Svět podle Daliborka, tak nevytěžil kampaň, kterou díky svému obsahu dostávali v médiích zadarmo, a zřejmě se budou brzy poroučet z TOP 20.

Klaun Pennywise vystrašil i české diváky

11. 9. 2017

Po masivním otevíráku v USA (117 miliónů za první víkend je nový hororový a zářijový rekord) se parádního přijetí dočkala hororová adaptace TO i u nás. Téměř 60 tisíc diváků za první víkend je také novodobý český hororový rekord, nedávná Anabelle 2 se tak mohla z primátu těšit pouhý měsíc. V žebříčku letošních startů je to sice "až" dvanáctá příčka, ale před TO jsou vlastně jen slavná pokračování či jiné zavedená jména. Na nové TO se chodilo pro srovnání mnohem více než třeba na Dunkerk, Šmouly nebo Spider-Mana a vzhledem ke slabým zářijovým premiérám by si mohlo v pohodě sáhnout na poctivých 200 tisíc.

Před Stephenem Kingem se musel v žebříčku poklonit jednak Jan Svěrák, jehož Po strništi bos začíná vykazovat známky velkého zpomalení (53 % mezivíkendový pokles) a v celkových číslech má zatím jen 335 tisíc diváků. V čistě víkendových tržbách je to ve svěrákovském souboji pokles i proti Třem bratrům, do očekávané mety půl miliónů se tak film bude muset ještě hodně nadřít. TO odsunulo z první příčky i dalšího českého zástupce, animovaný Hurvínek také výrazně zpomalil, oproti premiérovému víkendu dokonce o 65 %, což při srovnání s dalšími moderními českými animáky je pro druhý víkend hrozivé procento, které mu nedává moc velké šance držet se v popředí diváckého zájmu i v dalších týdnech.

Z novinek týdne se ještě chodilo na nový český dokument Červená (ačkoliv vyšel zároveň online), ještě o něco lepší čísla měla nostalgická obnovená premiéra Terminátora 2, který se do kin vrátil po více než 25 letech. V celkových číslech žádné velké změny nejsou, Já padouch 3 pořád vede letos na diváky, za to Piráti z Karibiku 5 na tržby, zajímavý hon na kočku a myš hrají v druhé desítce Emoji ve filmu a Annabelle 2, kteří po drsném souboji první víkend nenápadně míří k hranici 150 tisíc diváků, kterou letos zatím překonalo jen 17 filmů.

České filmy převálcovaly konkurenci

České filmy převálcovaly konkurenci

4. 9. 2017

Poslední prázdninový víkend byl velkým vítězstvím pro český film. Dle očekávaní se na první místo probojovala novinka Hurvínek a kouzelné muzeum, který po rozpačité předpremiéře přilákal velmi pěkných 56 tisíc diváků. To je pro srovnání o něco lepší start než měl například Čtyřlístek ve službách krále, ale o něco horší než Lichožrouti. V letošních českých startech je to čtvrtá příčka za Po strništi bos, Masarykem a Špuntech na vodě. Pokud to nebyl jen mimořádný záchvěv v kombinaci s nepěkným počasím a blížící se školou, mohl by Hurvínek pomýšlet na víc než očekávaných 200 tisíc diváků.

Po strništi bos se sice posunul na druhé místo, ale mezivíkendově dokonce narostl a přilákal hned 44 tisíc diváků, což je v očekávaném honu za půlmilióntým divákem po předchozím rozpačitém víkendu rozhodně dobrá zpráva. V celkových číslech už je dle tržeb nový Svěrák nej českým filmem roku, dle diváků potřebuje na Masaryka ještě tento týden, po kterém by se měl ještě více přiblížit k hlavní pětce letošního roku.

V žebříčku za rok 2017 máme už nové číslo jedna - alespoň podle počtu diváků - Já, padouch 3 už má na kontě o sedm tisíc diváků více než Piráti 5, v tržbách ho díky levnějším dětským představením zatím Jack Sparrow drží v šachu.

Čtveřice zahraničních novinek neměla proti českým šampiónům šanci. Solidní výsledek uhráli maximálně Loganovi parťáci, i když 10 tisíc diváků na dohnání popularity Dannyho parťáků stačit nebude. Tulipánová horečka sice nabízí lákavé erotické scény, ale nikdo o nich zdá se neví, jen 2,5 tisíce diváků je na podobný film žalostně málo. Experimenty typu Inhumans (kinopremiéra jinak televizního seriálu) a Cesta času (existenciální dokument) jsou potom s pár stovkami diváků v TOP 20 pouze jednorázovými návštěvníky.

Po strništi bos zpomaluje, ale už má téměř čtvrt miliónů diváků

28. 8. 2017

Po slušném otvíráku minulý týden si nový český film Po strniští bos mohl v pohodě užít první místo i poslední víkend. Nasbíral ale jen 41 tisíc diváků, celkově to je 225 tisíc diváků. Jsou to pořád vysoká čísla, nicméně pořád to není tak rekordní, jak by si možná u Svěráků přáli. V ostrém srovnání dvou po sobě jdoucích víkendů je to z první pětky letošního roku nejslabší výsledek, na vodou drží Po strniští bos především silná návštěvnost i ve všední den. Jeho víkendový výsledek však hodně vypovídá u budoucím tempu - je to slabší výsledek než měl druhý víkend Masaryk (43 tisíc) i menší průměr na kino (340 vs 450 u Masaryka). A zajímavé je i srovnání s předchozími Svěrákovými filmy.

Z hlavní trojice novinek si vedla nejlépe Temná věž, která o prsa porazila Toma Cruise, oba dva však dosáhli jen na průměrný výsledek 12-13 tisíc diváků, což z nich trvalku dalších víkendů nedělá. Naopak 10 tisíc diváků pro Velkou oříškovou loupež 2 je pro takto malý animák úspěch, jednička má za celou dobu promítání jen 16 tisíc, takže dvojka rozhodně brzy překoná jedničku. Pro malý animák je to o větší úspěch, že bodovala v nabité konkurenci Emoji (ano, bohužel už má přes 100 tisíc diváků), Já, padoucha 3 (ještě pořád pár tisícícovek do zlata chybí) a především Hurvínka, který v dětské předpremiéře přilákal první 3 tisícovky diváků. Tvůrci české legendy by si přáli rozhodně více, protože tohle na oslnivý start ve srovnání s ostatními předpremiérámi nevypadá.

P. S. Podle čerstvých měsíčních statistik za červenec je celkově kinotrh stále ve skvělé kondici. Jeden z nejsilnějších červenců historie pomohl dál udržovat zhruba 10% nárůst oproti loňskému rekordnímu roku.

Nový Svěrák přilákal 113 tisíc diváků. Je to málo nebo moc?

21. 8. 2017

Výsledky velmi očekávaného víkendu jsou už venku a podle UFD si do kinosálů na nový film Jana Svěráka s názvem Po strništi bos našlo cestu 113 tisíc diváků. To je pěkné číslo z pohledu roku 2017 hned z několika pohledů. Je to rozhodně nejúspěšnější letošní česká premiéra (dosud vládnoucí dvojka Masaryk-Špunti na vodě má "jen" 76 tisíc) a pátá nejlepší letos. Lepší čísla měly letos jen čtyři americké filmy - Piráti z Karibiku 5, Já, padouch 3, Padesát odstínů 2 a Rychle a zběsile 8. Po strništi bos tak splňuje předpoklady, že to bude jen z největších trháků roku, obzvláště pokud vezmeme v úvahu, že české filmy mají obvykle mnohem delší vytrvalost a na rychlém startu tak nezáleží.

Nicméně v porovnání třeba s Andělem Páně 2 má Po strništi bos skoro o polovinu méně a v historické tabulce českých startů mu podle diváků bude patřit "až" pátá příčka. Lepší start měl kromě Anděla také Kajínek či Babovřesky - a co je nejzajímavější také poslední Svěrákův film - pohádka Tři bratři. Ta startovala skoro přesně před třemi roky a nakonec to dotáhla až na 660 tisic diváků. V jiném případě by to bylo úctyhodné číslo, ale třeba Vratné lahve, Tmavomodrý svět, Kolja a také Obecná škola, tedy skoro polovina filmů Jana Svěráka, dosáhly na 1 milión. Jan Svěrák už před startem Po strništi bos prohlásil, že za úspěch bude považovat hranici 500 tisíc diváků. Ta zřejmě bez problémů padne, ale zatím to nevypadá, že číslo nad tuto hranici nějak výrazně skočilo.

Jak už to tak u velkých českých premiér bývá, existují tu rozdíly mezi daty od UFD a daty od distributora. Ten druhý reportuje pro film dokonce 134 044 diváků, rozdíl je způsoben tím, že nejsou spočítány ještě všechna malá kina a také kina z malých měst (kde se české filmy hrají častěji a raději). O tomto rozdílu víme, ale abychom mohli vždy srovnávat stejná čísla, reportujeme data z Unie filmových distributorů.

Aby nám také zbylo místo na další filmy - Emoji ve filmu "vrátilo" Annabelle porážku z minulého týdne, nicméně oba dva filmy poklesly překvapivě jen o cca 40 až 50%, takže je vidět, že vedle českých filmů lidé potřebují chodit i na další žánry. Druhá premiéra týdne, akční komedie Zabiják a bodyguard to dotáhla na solidních 18 tisíc, což je zřejmě toto léto akční hranice - na víc si nesáhl ani Baby Driver ani Atomic Blonde. A ještě doplníme průběžný stav bitvy o první místo - Já, padouch 3 stáhl z náskoků pátých Pirátů dalších 10 diváků a potřebuje ještě tak jeden dva týdny, aby to dotáhl na první místo.

Kina ovládly posedlé panenky

Kina ovládly posedlé panenky

14. 8. 2017

Po střídmějším startu v předpremiéře si nový animák Emoji ve filmu, aktuálně hodnocený jako jeden z nejhorších filmů roku, myslel na první příčku svého premiérového víkendu. 43 tisíc diváků by v normální víkend na vítězství bohatě stačilo, ale film Emoji se nakonec musel sklonit před nečekaným soupeřem. Ještě o 2 tisíce více nasbírala totiž premiéra hororové Annabelle 2, což je naprosto nečekané vítězství. Série V zajetí démonů (The Conjuring) u nás měla stoupající oblibu, ale 45 tisíc je výsledek z říše snů. No jen se podívejte na tabulku nejúspěšnějších hororových startů, posedlá panenka má obrovský náskok před dalšími soupeři a jestli to takhle udrží i další týdny, může se stát nejúspěšnějším hororem v moderní historii českých kin. Těm vládl horor v dřevních dobách první Noční můry a romantického Draculy před čtvrt stoletím, naposledy měl větší úspěch Šestý smysl před sedmnácti lety. Anabelle má reálnou šanci dát 150 tisíc diváků a jestli budou diváci hladoví po nových filmech, možná i o něco více.

Jak moc se to podaří, ukáže už tento víkend, kdy do kin vstoupí očekaváný vítěz letošního roku, nový Svěrákův film Po strništi bos. Ten už si odbyl malou předpremiéru a sáhl si na prvních deset tisíc diváků, řádit začne podle očekávaní ve čtvrtek. Má víceméně umetenou cestičku, protože ohromení Dunkerkem už slábne, animáci jako Emoji nebo Já, padouch 3, pro něj nebudou soupeř a tak se mu zřejmě postaví jen posedlá panenka. Mimochodem, Já, padouch 3 stáhl náskok pátých Pirátů v čele letošního žebříčku zase o nějakých 10 tisíc diváků, ale Jack Sparrow se podobně jako na plátně nevzdává a pomaličku přisypává návštěvnost také. I skoro tři měsíce po premiéře vodí stejný počet lidí jako o měsíc a půl mladší Spider-Man, měsíc starý Valerián a nebo jako čerstvá Atomic Blonde, která po sympatickém startu mizí na okraj žebříčku.

Dunkerk se nehodlá vzdát vedení

Dunkerk se nehodlá vzdát vedení

7. 8. 2017

Slabé premiéry poslední víkend nebyly pro vedoucí duo Dunkerk - Já, padouch 3 žádným soupeřem. Mohli se tak porvat mezi sebou a výsledek byl velmi těsný - Dunkerk porazil Padoucha jen o nějakých 1400 diváků. Pro válečný film Christophera Nolana to bylo už třetí vítězství v řadě, celková návštěvnost už činí téměř 160 tisíc diváků a očekávaná dvousettisícová hranice má šanci padnout ještě do konce prázdnin. Já, padouch 3 potvrzuje i měsíc a půl po premiéře vytrvalou oblíbenost u dětských diváků, náskok pátých Pirátů v čele letošního žebříčku ztenčil o dalších 15 tisíc a utíká za první příčkou.

Příští víkend se mu ale už možná rýsuje nový soupeř. Předpremiéra animáku Emoji ve filmu přinesla nějakých 5 tisíc diváků, což v žebříčku nejlepších předčasných startů není nijak úžasné číslo, ale mnohem podstatnější zpráva je, že i přes příšerné recenze odebere Emoji příští víkend nemálo diváků, které by se Padouchovi v honbě za zlatou medailí letos setsakra hodili.

Z regulérních premiér se lépe umístla Atomic Blonde na páté příčce, 7 tisíc diváků je o něco horší start než měl podobný John Wick . Fajšmekrovskou akční podívanou ale u nás ocení jen hrstka nejvěrnějších, ze stylových podívaných pořád vede lépe Baby Driver, který mezivíkendově propadl jen o 33% a našel si zřejmě svojí dobrou cílovku.

Naopak rozpačitý start má za sebou český Křižáček, ambiciózní drama a vítěz aktuálního karlovarského festivalu, přilákal za první čtyři premiéry pouhou tisícovku diváků. Zástupy diváků se od tohoto náročného filmu zrovna nečekaly, ale s průměrem 18 diváků na kino/představení je vidět, že film chce vidět opravdu jen velmi malá skupina. Bude mít co dělat, aby se udržel v první dvacítce ještě příští týden.

Dunkerk dál vládne kinům

Dunkerk dál vládne kinům

31. 7. 2017

I druhý týden po sobě vybojoval Dunkerk první místo ve víkendovém žebříčku. Byla to ale ospalá bitva, do kina zavítelo o víkendu jen něco přes 120 tisíc diváků, Dunkerku stačilo na vítězství přilákat zhruba čtvrtinu z nich. Tempo má zatím více než solidní a měl by si v pohodě sáhnout na očekávaných 200 tisic diváků, tedy zhruba někde na začátku druhé desítky letošního roku.

Mnohem zajímavější boj se ale chystá úplně špici, Já, padouch 3 pokračuje v útoku na první místo a na Piráty z Karibiku mu chybí už jen nějakých 65 tisíc diváků. O víkendu stáhl rozdíl o 20 tisíc a vzhledem k nulové animované konkurenci široko daleko si může podobná čísla užívat ještě pěkných pár týdnů. Nenechal se rozhodit ani novinkami týdne, nejsilnějšího soupeře měl teoreticky v Baby Driverovi, ale fajšmekrovskou podívanou si diváci užili zřejmě už na festivalu ve Varech, do běžných kin přilákal film jen necelých 15 tisíc. Pro Edgara Wrighta je to ale i tak mimořádný úspěch, už za první víkend je pro něj u nás Baby Driver jeho nejúspěšnějším filmem.

Z novinek se ještě solidní uvedla francouzská komedie Srdečně vás vítáme, naopak finská artovka Druhá strana naděje jen lehce přelezla tisícovku. V ospalém víkendu měli ale problém dosáhnout zajímavějších čísel i relativně nové trháky typu Spider-Man nebo Planeta opic, chuť si alespoň trochu spravil po prvním víkendu odepsaný Valerián, jehož relativně malý mezivíkendový propad ukazuje, že si své diváky našel.

Dunkerk nedal Valeriánovi šanci

Dunkerk nedal Valeriánovi šanci

25. 7. 2017

Ještě před víkendem to vypadalo na vyrovnaný souboj, ale vítěz byl nakonec jednoznačný. Dunkerk porazil Valeriána v poměru zhruba 2:1, a může směle vyrazit dohánět cíl, který jsme mu předpověděli. 50 tisíc diváků je standardní Nolanovský start, který by mohl vynést Dunkerk třeba až ke čtvrt milónů, záleží, zda například IMAX představení budou stejně našlapaná jako teď. Mezi válečnými filmy je to oproti tomu mimořádný start, lepší čísla měla jen dvojice Pearl Harbor/Tmavomodrý svět před 16 lety.

Naopak jen 25 tisíc diváků pro Valeriána znamená, že druhý Pátý element se nekoná, a Luc Besson bude mít co dělat, aby dohnal alespoň u nás čísla, která mu generovala (výrazně levnější) Lucy. I v zahraničí je to zatím bída a ani evropské tržby zatím nevypadají nijak úžasně.

Třetí novinkou týdne byl laciný animák Letíme, který ale přilákal jen něco okolo pěti tisíc diváků, srdce děti aktuálně patří stále třetímu Padouchovi, který už se vyšplhal na letošní druhý nejúspěšnější film.