0,1 M Kč
2
0 %

Dunkerk dál vládne kinům

Dunkerk dál vládne kinům

31. 7. 2017

I druhý týden po sobě vybojoval Dunkerk první místo ve víkendovém žebříčku. Byla to ale ospalá bitva, do kina zavítelo o víkendu jen něco přes 120 tisíc diváků, Dunkerku stačilo na vítězství přilákat zhruba čtvrtinu z nich. Tempo má zatím více než solidní a měl by si v pohodě sáhnout na očekávaných 200 tisic diváků, tedy zhruba někde na začátku druhé desítky letošního roku.

Mnohem zajímavější boj se ale chystá úplně špici, Já, padouch 3 pokračuje v útoku na první místo a na Piráty z Karibiku mu chybí už jen nějakých 65 tisíc diváků. O víkendu stáhl rozdíl o 20 tisíc a vzhledem k nulové animované konkurenci široko daleko si může podobná čísla užívat ještě pěkných pár týdnů. Nenechal se rozhodit ani novinkami týdne, nejsilnějšího soupeře měl teoreticky v Baby Driverovi, ale fajšmekrovskou podívanou si diváci užili zřejmě už na festivalu ve Varech, do běžných kin přilákal film jen necelých 15 tisíc. Pro Edgara Wrighta je to ale i tak mimořádný úspěch, už za první víkend je pro něj u nás Baby Driver jeho nejúspěšnějším filmem.

Z novinek se ještě solidní uvedla francouzská komedie Srdečně vás vítáme, naopak finská artovka Druhá strana naděje jen lehce přelezla tisícovku. V ospalém víkendu měli ale problém dosáhnout zajímavějších čísel i relativně nové trháky typu Spider-Man nebo Planeta opic, chuť si alespoň trochu spravil po prvním víkendu odepsaný Valerián, jehož relativně malý mezivíkendový propad ukazuje, že si své diváky našel.

Dunkerk nedal Valeriánovi šanci

Dunkerk nedal Valeriánovi šanci

25. 7. 2017

Ještě před víkendem to vypadalo na vyrovnaný souboj, ale vítěz byl nakonec jednoznačný. Dunkerk porazil Valeriána v poměru zhruba 2:1, a může směle vyrazit dohánět cíl, který jsme mu předpověděli. 50 tisíc diváků je standardní Nolanovský start, který by mohl vynést Dunkerk třeba až ke čtvrt milónů, záleží, zda například IMAX představení budou stejně našlapaná jako teď. Mezi válečnými filmy je to oproti tomu mimořádný start, lepší čísla měla jen dvojice Pearl Harbor/Tmavomodrý svět před 16 lety.

Naopak jen 25 tisíc diváků pro Valeriána znamená, že druhý Pátý element se nekoná, a Luc Besson bude mít co dělat, aby dohnal alespoň u nás čísla, která mu generovala (výrazně levnější) Lucy. I v zahraničí je to zatím bída a ani evropské tržby zatím nevypadají nijak úžasně.

Třetí novinkou týdne byl laciný animák Letíme, který ale přilákal jen něco okolo pěti tisíc diváků, srdce děti aktuálně patří stále třetímu Padouchovi, který už se vyšplhal na letošní druhý nejúspěšnější film.

Rok 2017 v polovině - stále chodí rekordně diváků

21. 7. 2017

Čerstvé výsledky za červen potvrzují, že kina stále zažívají nejlepší časy od vzniku samostatné České republiky v roce 1993. Za první polovinu roku dorazilo do kin necelých 7,6 miliónů diváků což je ">meziročně o sedm procent více než za první polovinu roku 2016. Právě minulý rok byl z hlediska počtu diváků v kinech rekordní, prodalo se 15,6 miliónů vstupenek. Letošek by mohl být ještě lepší, po propadu v lednu se začala v únoru karta obracet, od dubna už je růst pozitivní a červen tento trend udržel.

Jak je vidět, není to úplně čistá polovina, především závěr roku 2016 byl hodně silný díky Andělu Páně 2, Bezva ženské, Fantastickým zvířatům nebo Lichožroutům, aby letošní rok tyto čísla překonal, bude muset přinést podobné hity s návštěvností v průměru okolo půl miliónu. Tato úloha se očekává především od nového Svěráka (Po strništi bos) nebo osmých Star Wars.

Z úplných dat, které vydala UFD za první pololetí, vidíme finální data i pro desítku nejúspěšnějších filmů. Tyto data se líší od naší průběžné tabulky tím, že zahrnují jednak součet ze všech kin a pro filmy, které už vypadly z průběžné TOP 20, mají také nová data. Právě díky nim můžeme vidět i jednu malou raritu - nejnavštovanějším českým snímkem za první polovinu letošního roku není Masaryk, Všechno nebo nic nebo Špunti na vodě, ale stále Anděl Páně, který od ledna do června přilákal více než 325 tisíc diváků.

Mimoni drtí piráty, pavouky i opice

Mimoni drtí piráty, pavouky i opice

17. 7. 2017

Tak to jsme letos tady ještě neměli. Sedm filmů mělo premiéru minulý čtvrtek a všechny se dostaly do první dvacítky. Staronovým vítězem víkendů je podle očekávaní třetí Já, padouch, který dokonce narostl o 8 % oproti minulému víkendu a myslí to s útokem na první příčku letošního žebříčku vážně. Aktuálně už je třetí, na stříbrnou příčku mu chybí už jen nějakých 10 tisíc diváků, což při současném tempu dá v pohodě během několika dní. Vedoucí pozici stále hájí pátí Piráti, kteří to ale zatím nechtějí vzdát a skoro dva měsíce po premiéře zatím nespadli z první pětky. Slušná čísla zatím nosí i nový Spider-Man, na tržby už bude nejpozději do týdne nejúspěšnějším v sérii, na divácích ale bude muset ještě zamakat. 200 tisíc je ale zatím stále reálných.

Z novinek týdne dosáhla nejvýše třetí Planeta opic, 27 tisic diváků je sice nejlepší start v sérii, ale stačilo to maximálně na třetí víkendovou příčku. Celkově to míří někam mezi 80 a 90 tisíc diváků, což jak je vidět z něj žádný velký trhák léta nedělá. Od šesté příčky dál se nám štosují další novinky týdne, nejvíce zaujala laciná komedie Milovník po přechodu. Rekordmanem týdne je distribuční společnost Aerofilms, která měla tři želízka v ohni a všechny se dostaly do žebříčku. Nejvíce jí musí těšit úspěch inteligentní komedie Pěkně blbě, má skoro stejná čísla jako Milovník po přechodu. Díky svému kontroverznímu hrdinovi a dobré reklamě na festivalu v Karlových Varech si slušný start pořídil i Svět podle Daliborka, Vít Klusák by mohl triumfnout své předchozí dva méně úspěšné kousky a zamířit spíše k číslu svého slavného Českého snu.

Spider-Man se rojíždí i u nás, na záda mu dýchá Já, padouch

10. 7. 2017

Nový Spider-Man podobně jako v USA potvrzuje, že po spojení se studiem Marvel je to pro Sony úspěšný krok. 50 tisic diváků nezní jako nějak zásadní start, ale je to nejlepší start pavoučího muže u nás, hlavně posun oproti nedávnému restartu je to výrazný. V rámci filmů Marvel Cinematic Universe je to osmý nejlepší start, mimo Doctora Strange zatím nejúspěšnější sólový první díl. Jeho úspěch by možná byl o něco větší, kdyby a) nebyl sváteční týden b) filmoví fanoušci už nebyli na karlovarském festivalu c) nebylo tak hezké počasí

...a d) týden před ním neměl premiéru Já, padouch 3. Ten částečně cílí na stejné publikum, ostatně proto byl nový Spider-Man hojně nasazený s dabingem. Každopádně třetí Já, padouch to s útokem na první příčky letošního roku myslí opravdu vážně. Skoro 49 tisíc diváků za druhý víkend znamená, že pavoučí muž se musel o prvenství hodně třást, protože Gru a Mimoni i s 70% sešupem pořád tahají zástupy diváků. Připravili jsme filmový souboj všech tří dílů, Mimoňů a nových Šmoulů a jak je už teď vidět, máme tu několik jasných faktů: trojka už v pohodě překonala dvojku. Mimoni jsou sice dost daleko, ale náskok se maličko zmenšuje. Noví Šmoulové se sice drží v TOP 20 už solidních 16 týdnů, ale Padouchovi stačí už jen jeden dva dobré týdny a v pohodě je překoná. A pak už jsou na dohled stupňě vítězů, třetí Padouch tedy může být už za dva týdny novou českou dvojkou pro letošní rok.

Ten stále vedou s náskokem pátí Piráti, 10 tisic diváků jim stačilo na třetí příčku za poslední víkend a celkově už mají na horizontu půl miliónů diváků. Jejich tempo ji můžou na čtvrté příčce noví Transormeři jen tiše závidět, jestli se něco zásadního nestane, čísla diváků jim budou jen tak stačit na 150 tisíc, v sérii Transformers potom ostudná čtvrtá příčka.

Mimoni pořádně odstartovali a útočí na Piráty

3. 7. 2017

Třetí Já, padouch vstoupil do českých kin jak se na favorita sluší a patří. Za první víkend ho vidělo více než 161 tisíc diváků, což je tržbami i diváky 14. nejlepší start historie. Společnost mu na okolních příčkách dělají letošní hity jako pátí Piráti z Karibiku a druhých Padesát odstínů. Tyto dva filmy v současnosti díky masivnímu startu aktuálně drží první dvě příčky nejnavštěvovanějších filmů letošního roku a podobná meta se tedy čeká i od třetího Padoucha. V porovnání s předchozími dvěma díly je to razantní posun, oproti jedničce osminásobek (!), oproti dvojce zhruba čtyřnásobek, ale všichni víme, že bychom měli film porovnávat spíš s megaúspěšným spin-offem Mimoni. Ten přilákal parádních 222 tisíc diváků a je to tedy stále nejúspěšnější start pro animovaný film.

Pátí Transfomeři na druhé příčce víkendové tabulky mají celkem malý propad (45%), ale startovali s málem. V návštěvnosti tak dosahují stále zhruba úrovně dvojky, v sérii tedy budou nejlépe třetí. Skoro stejnou návštěvnost nosí také pátí Piráti z Karibiku, i když jsou v kinech o měsíc déle a potvrzují tak letošní dominanci. V sérii už mají nejvyšší tržby, na diváky už jsou druzí a s podobným tempem ještě mohou i po nejúspěšnější dvojce přeci jen opatrně pokukovat.

Třetí Auta se musely sklonit před Padouchem, nicméně svoje publikum si drží a nepropadly se třetí víkend tak, jak by se možná čekalo. Ale o úspěchu předešlých dvou dílů mohou jen snít. Nezávislé drama Všechno úplně všechno si dosáhlo na solidních 7 tisíc, což je potvrzuje, že v kinech chybí aktuálně vážný film pro náročnější diváky. Kdo tedy neodjel do Varů, vyrazil podpořit druhou víkendovou novinku.

Jaké budou nejúspěšnější filmy druhé poloviny roku?

27. 6. 2017

Polovinu roku už máme za sebou a tabulka nejúspěšnějších filmů má zatím následující pořadí: První po výborném startu pátí Piráti z Karibiku, na druhém místě Padesát odstínů temnoty, třetí příčku zatím drží s malým odstupem Kráska a zvíře. Hranici 200 tisíc diváků překonalo zatím ještě dalších 7 filmů. Kdo další má šanci v druhé polovině roku promluvit do první desítky? Prosíme, tady jsou naše tipy.

Já, padouch 3

Ačkoliv třetí díl populární série startuje ještě v červnu, tržbami už ho zařadíme do druhé poloviny roku, kde bude sbírat naprostou většinu svých čísel. Ještě po druhém díle (258 tisíc diváků) bychom ho označili pouze za solidní hit, jenže pak spin-off Mimoni překonal 830 tisíc a stal se nejúspěšnějším filmem roku 2015. Horečka žlutých pidižvíků sice už není taková jako před dvěma lety, přesto by mělo být o prázdninovém hitu jasno. Náš tip: 450 tisíc

Dunkerk

Výlety Christophera Nolana mimo netopýři trilogii u nás mají velmi pěkná čísla, teď se po několika sci-fi příbězích ale pouští Nolan do oblasti válečných filmů, která u nás negeneruji až takový zájem. Čísla Pearl Harboru nebo Zachraňte vojína Ryana (plus mínus 400 tisíc) by Dunkerku určitě slušeli, ale letní načasování a soupeři mu budou boj stěžovat. Přesto pokud si máme vybrat z filmů, kteří jdou proti sobě na konci července, věříme více Nolanovi a ne Lucu Bessonovi. Valerián u nás bude mít pravděpodobně větší úspěch než v USA, kde už je teď odepisován, ale absence hlavní hvězdy mu uškodí. Náš tip pro Dunkerk: 200 tisíc.

Po strništi bos

Velká divácká očekávání jsou spjaty s každým novým filmem Jana Svěráka, ostatně 4 z jeho 8 celovečerních filmů mají alespoň 1 milión diváků a to včetně Obecné školy, na kterou Po strništi bos navazuje. Ale příklad Zahradnictví ukázal, že jen z nostalgie žít nejde (100 tisic diváků vs 1 miliónů diváků na Pelíšky) a Svěrák bude muset zahrát i na další struny, podobně jako to loni dokázal s druhým dílem Anděla Páně režisér Jiří Strach. Cokoliv pod 500 tisíc bude pro Svěráka zklamání, 1 milión se zdá ale aktuálně jako hodně daleká meta. Náš tip: 700 tisíc.

Hurvínek
České animáky sice nemají tak dlouhou tradici, jako jejich (američtí) kolegové, ale projevuje se tu velká míra patriotismu a také síla značky z jiné předlohy. Ostatně posuďte sami: Čtyřlístek ve službách krále (270 tisíc), Lichožrouti (300 tisíc), Kozí příběh (300 tisíc). Hurvínek by tak měl pomýšlet na podobnou hranici, ostatně jeho animovaní soupeři jsou během srpna slabší (Velká oříšková loupež, Emoji ve filmu), ubrat diváky mu může spíš další český očekávaný hit Po strništi bos (premiéra dva týdny před). Náš tip: 250 tisíc.
Kingsman: Zlatý kruh

Prvního Kingsmana náročnější diváci zbožňovali, dočkal se však i přes neznámou značku u nás velmi slušné návštěvnosti (116 tisic). Dvojka už má na čem stavět, navíc vstupuje do do kin v září, kdy široko daleko nebude pořádná konkurence. A vlastně ve svém oboru - tak trochu nekorektní zábava pro mladší ve stylu Jamese Bonda - letos nemá vlastně žádnou konkurenci. Má tak šanci si šáhnout na lepší čísla než předchůdce: Náš tip: 200 tisíc.

Thor: Ragnarok

Podzim bude ve zmamení tvrdého souboje comicsových obrů DC a Marvel. My sázíme na Marvel a to hned z několika důvodů 1.) Thor startuje o 2 týdny dřív než Liga spravedlnosti. 2.) Každý nový Marvel včetně Thora má o něco lepší výsledky než předchozí díl. 3) U nás průměrná Wonder Woman (80 tisíc diváků) potvrdila, že Čechy baví více pohodovější Marvel než temnější DC. Náš tip: 200 tisíc

Paddington 2

Poslední dva měsíce budou nabité dětskými filmy, ale většina z nich se opírá o zcela nové a pro děti neznámé značky. Vedle české Lajky jdou do boje oslíci přítomní u zrození Ježíše (The Star) či roztomilí býci (Ferdinand) a českou premiéru pixarovky Coco distributor raději odložil po neúspěchu Vaiany až na leden 2018. Otevírá se tak prostor pro konkurenci a z ní nám nejlepé zní roztomilý medvídek Paddington. Jednička přitáhla 140 tisíc diváků a my tipujeme, že by dvojka mohla dát klidně 200 tisíc.

Star Wars: Poslední z Jediů

Osmá epizoda Star Wars je očekávaný vánoční megahit a nic menšího plné kinosály se od něj nečeká. Zatímco sedmá epizoda, Síla se probouzí, u nás udělala moc pěkných 627 tisíc, loňská “vedlejší” epizoda Rogue One pouhou třetinu. Kde byla chyba? V Andělu Páně 2, který opanoval vánoční žebříčky nebo v absenci hlavních hrdinů? Poslední z Jediů tyto dvě slabiny mít nebude, přesto je jeho pozice o něco horší než před dvěma lety a například pokles mezi epizodou I a II z původní trilogie byl zhruba 25%. Podobně to vidíme i tady, takže náš tip: 500 tisíc.

Špindl

Vyzvat na souboj Star Wars bude chtít letošní Vánoce český zástupce Špindl. Do boje jde se slušným obsazením (Jakub Kohák, Anna Polívková) a vědomím, že sezónní komedie mají u Čechů zaručený úspěch. Tématicky velmi podobná Padesátka udělala před dvěma lety v přímé konkurenci se sedmou epizodou Star Wars slušných 170 tisic diváků a letní Špunti na vodě už mají na kontě 270 tisíc a ještě nemají dost. Náš tip: 200 tisíc.

Desátý tip necháme otevřený pro několik černých koňů, kteří mohou překvapit.
  • Sněhulák - protože Jon Nesbo a jeho Harry Hole je u nás velmi populární
  • Nejsledovanější - protože je to film o Youtuberech.
  • Milada - ambiciózní drama ve stylu Masaryka
A jaké jsou vaše tipy? Nesouhlasíte s našimi odhady? Můžete se rozepsat v komentářích!

Transformeři nenadchli ani u nás, ze zálohy útočí Já, padouch

26. 6. 2017

Včera jsme přinesli report z amerického víkendu, kdy pátí Transfomeři výrazně zaostali tržbami za svými předchůdci. Stejná situace se opakuje u nás, 43.000 diváků za první víkend je druhý nejslabší start série, horší měl pouze (tehdy neznámý) první díl před deseti lety. Propad je výrazný hlavně oproti čtvrtému dílu, který otevřel s 74.000 diváky.

Ani třetím Autům na druhém místě se moc dobře nevedlo, mezivíkendový propad o 70% je rychlejší sešup, než byl u dvojky (58%), s tímhle tempem bude problém dosáhnout na 200 tisíc, což kdysi slavnou sérii odsouvá spíše do průměru. A navíc se jí rýsuje silný soupeř, v dětské předpremiéře o víkendu už začíná řádit Já, padouch 3. Oficiálně vstoupí do kin až ve čtvrtek, ale během neděle nasbíral už 8 tisíc diváků. Je to zhruba třetina toho, co měl před dvěma lety v předpremiéře spin-off Mimoni, na které by animák chtěl navázat, ale zatím se to spíš blíží číslům z hlavní série. Rozhodne už tento víkend a konec školního roku.

Nejspokojenější mohou být na bronzové příčce pátí Piráti z Karibiku. I když zpomalují, už mají 420 tisic diváků, jsou suverénně nejúspěšnějším filmem roku a pokukují po druhé příčce ve velmi úspěšné pirátské sérii. Jejich přímá konkurence (Mumie, Wonder Woman) už nestíhá. Mimochodem, Wonder Woman je u nás zhruba stejně úspěšná jako Mumie, srovnejte s celosvětovými výsledky. Tradičně slabší comicsovou popularitu v ČR bude chtít už příští týden napravit nový Spider-Man.

Druhá novinka týdne, komedie Holky na tahu, otevírá na pátém místě, 8 tisic diváků je podprůměrný start, resp průměrný na americkou komedii. Pařba ve Vegas kdysi před osmi lety otevírala s podobnými čísly, ale solidně se držela a s dalšími čísly jen rostla.

A na závěr ještě dobré zprávy ohledně celkových čísel. Za květen si našlo podle finálních statistik cestu do kin více než 1,1 miliónů diváků, což je zase o nějakých 5% meziročně více než minulý rok. Za prvních pět měsíců je celková návštěvnost o 11% vyšší než předchozí (rekordní) rok, pokud se tedy nic vážného nestane, mohou se česká kina i přes absenci nějakého dominantního hitu v první polovině roku těšit z mimořádné a trvající obliby diváků.

Transformers 5 v USA zklamali, zachraňuje je Čína

25. 6. 2017

Finanční výsledky během premiéry pátých Transformerů potvrzují předpoklady. Během pěti dnů (premiéra byla výjimečně už ve středu) nasbírala pětka "jen" necelých 70 miliónů dolarů, pokud bychom vzali v úvahu pouze klasický víkend, částka se smrskne na 45 miliónů. To je suvérenně nejhorší start ze série, i předchozí díl nasbíral více než dvojnásobek a jednička před 10 lety udělala 70 miliónů. Vydělat na rozpočet 217 miliónů (šušká se o 260 miliónech) tak bude muset zaplatit svět, resp Čína. Tam otevřeli pátí Transformeři během premiérového týdne za cca 120 miliónů, což vypadá slušně, ale podle odhadů je to méně, než se čekalo a hrozí, že nepřekoná čtvrtý díl, který nasbíral jen v Číně přes 300 miliónů. Miliarda je tak ve vážném ohrožení a zrovna miliarda je pro drahý velkofilm typu pátí Transformers hranice, kde se finanční výsledek přehupuje do plusu a motivuje k výrobě dalších dílů.

Držák nebo padák - které filmy jsou nejvytrvalejší?

20. 6. 2017

Úspěšnost filmů se dá měřit nejen počtem diváků nebo finančními výnosy, ale i to, jak dlouho byl film populární. Čím déle se udržel v první dvacítce hitů (držák) nebo jí naopak velmi brzy opustil (padák). A nebo jaký poměr diváků za první víkend vzhledem k celkové návštěvnosti - čím menší je, tím déle se jeho popularita držela. Nabízíme takový přehled - sledujeme počet týdnů v TOP 20 (filtrovat můžete podle roků, řadit od nejmenších k největším) a také poměr diváků za první víkend vs celkový počet diváků. Data jsou dostupná pro filmy od roku 2008 a najdete je kromě této tabulky i v detailech jednotlivých filmů.