18. 5.
0,3 M Kč
34
52%

Který herec je nejbohatší? A kdo měl nejvyšší honorář?

21. 4. 2017

Filmy jsou byznys jako každý jiný, ostatně proto se na našem webu tolik zabýváme tržbami a návštěvností. Pokrýváme české, americké a pravidelně také evropské nebo čínské tržby. Občas také zabrousíme i do nákladů a nejdražších filmů, a dnes se podíváme na jednu speciální položku v těchto nákladech. Jsou to honoráře herců, které jsou propíraným tématem už pěkných pár let. Prošli jsme všechny zajímavé weby ať už jsou to IMDB nebo Forbes a sestavili jsme pro vás dva nové přehledy.

První jsou nejvyšší filmové honoráře historie. Tam najdete bohatý seznam herců a jejich odměn za konkrétní filmy. Jak vidíte, u některých filmů jsou to impozantní čísla, největší herecké superhvězdy si totiž mohou říct o procenta z tržeb (nikoli zisku, ale hrubých tržeb). Zatímco někteří takto vydělali díky tomu, že film produkovali (Mel Gibson za Umučení Krista nebo Tom Cruise a série Mission Impossible), další si mohli říct o svůj podíl díky svému superhvězdnému statusu a obřím tržbám filmu (Bruce Willis za Šestý smysl, Keanu Reeves za Matrix 2 a 3). A takový Jack Nicholson si užívá rentu za Batmana nejen za tržby z kin, ale i za další uvedení filmů na VHS nebo DVD či reprízy v televizi.

Je určitě také zajímavé, že se na horních příčkách drží spíše "služebně starší" herci, kteří svojí kariéru začali už v osmdesátých letech a drží si svojí laťku dlouhodobě. Sylvester Stallone si díky své pověsti mohl říkat 15-20 milionů za film v i době na přelomu tisíciletí, kdy točil víceméně neznámá béčka, podobně na tom byl koncem devadesátých let i Arnold Schwarzenegger. Čím víc stojí film na jedné hvězdě a čím méně je trikový, tím více se může utratit za honorář pro herce, ostatně Adam Sandler za většinu svých komedií z posledního desetiletí nešel pod 20 miliónů. Naopak hvězdy nejpopulárnější trikových comicsů z posledních let jsou proti nim většinou chudí příbuzní (Chris Evans či Chris Hemsworth za svoje hrdiny brali z počátku víceméně almužnu), jedinou výjimku si vyhádal kdo jiný než Robert Downey Jr, díky kterému mohl Marvel celý svůj vesmír vybudovat.

Jak by tedy vypadal pomyslný žebříček nejlépe placených herců, když bychom sečetli jejich všechny známé honoráře? Můžete se na žebříček nejbohatších herců podívat sami, vcelku nepřekvapivě tam najdete na začátku samé muže, nejlépe na tom ze žen je v druhé desítce Julia Roberts. Pod čarou doplníme, že se jedná o součet známých honorářů, tedy ne úplně všech, nicméně dobrý obrázek o těch nejdůležitějších si podle toho můžete udělat sami. A pro zajímavost přikládáme vedle i součet všech celosvětových tržeb filmů, kde se daný herec či herečka objevila a od toho už je jen krůček k jednoduchému porovnání, kolik za každý investovaný dolar honoráře daný herec "v průměru" přinese výnosů.

Novinky týdne: Mimi šéf, Ztracené město Z, Ochránci či Loupež ve velkém stylu

20. 4. 2017

Období velkých filmových trháků se pomalu roztáčí a než se začátkem května rozběhne naplno, musí se menší filmy poprat v ještě volných termínech o šanci urvat si pro sebe kus pozornosti. A tento čtvrtek se do rozvrhu celkem 9 novinek, z nichž zhruba polovina má šanci se dostat do první dvacítky návštěvnosti.

Největší šanci má animovaný Mimi šéf, který díky dětským předpremiérám minulou neděli ukázal, že z něj může být velký hit. Svoji pozici nyní musí potvrdit i v masovém nasazení, přímým soupeřem jsou mu Šmoulové a nepřímým poté Kráska a zvíře a Špunti na vodě.

Díky svému superhvězdnému obsazení je druhým nejvýznamějším filmem týdne komedie Loupež ve velkém stylu, ve které se Michael Caine či Morgan Freeman rozhodnou na stará kolena vykrást banku. Její výhodou je, že široko daleko nemá americkou konkurenci, nevýhodou může být poněkud starší cílovka.

Trochu raritou je ruský snímek Ochránci, jehož tvůrci se zhlídli v comicsových Avengers a proti záchraně světa posílají ty nejlepší hrdiny sovětského střihu. Film má zatím dost negativní recenze, ale mohl by si najít pár zvědavců.

Dál už je to záležitost spíše okrajové - hned dva české filmy s českou účastí startují tento týden - krimi Přes kosti mrtvých a existenciální drama Špína. Mají ale oproti zavedeným hitům podobnou šanci jako například dobrodružné drama Ztracené město Z - jejich nasazení v kinech je malé.

Kinaři budou tento týden nejvíce nasazovat osmé Rychlé a zběsile, navíc oba dva největší řetězce (Cinestar i Cinema City) připravili Levnou neděli a za své 2D filmy si budou účtovat jen 60 Kč.

Rychle a zběsile spolu se Špunty na vodě převálcovali konkurenci

18. 4. 2017

Velikonoční víkend dobrému počasí nepřál, o to více se chodilo do kina. Když sečteme čísla za TOP 20, návštěvnost všech filmů dosáhla téměř 340 tisíc diváků, což je třetí nejlepších výsledek za námi sledovanou víkendovou historii (od roku 2010), lepší byl jen víkend s premiérou Fantastických zvířat a 50 odstínů šedi. Tentokrát nebyl mezi premiérami žádný rekordman, ale obě dvě silné novinky týdne se převedly ve velkém stylu, v první pětce se navíc objevila ještě jedna předpremiéra. Pojďme si to ale projít postupně.

Dle očekávání diváci nejvíce chodili na Rychle a zběsile 8, více než 113 tisíc diváků je nový rekord série. Zatím nejúspěšnější sedmička měla o pár stovek méně, osmička tedy vyráží za prvním místem celkově s malým náskokem. Už tak je ale čtvrtým nejúspěšnějším dílem série, jedničku, trojku, čtyřku a pětku strčila do kapsy za pouhé čtyři dny. A dvojku a šestku si podá zřejmě už tento týden. Překoná tedy návštěvnost sedmičky, které přilákala více než 300 tisic diváků? Rozhodnou další víkendy. Každopádně tento start je zatím druhým nejlepším letos (po Padesáti odstínech temnoty) a s podobným otvírákem dle očekávání Rychle a zběsile 8 má své místo v letošní TOP 10 jisté.

Z druhého místa se může radovat česká komedie Špunti na vodě, která za první víkend přilákala téměř 77 tisíc diváků, jen o pár stovek více než protlačovaný Masaryk. Pro producenty, kteří doufali v další S tebou mě baví svět či Rafťáky je to výborná zpráva, a přestože to nejsou rekordní čísla jako mají rychlá kola nebo bohatí sadisté, tradiční výdrž českých filmů by jim měla vydržet déle než americké konkurenci. Pro srovnání, jen o něco při startu úspěšnější Bezva ženská nasbírala nakonec více než 300 tisíc. Špunti tak mohou při troše štěstí a dobré šuškandě pomýšlet také na letošní TOP 10, ostrý test proti české konkurenci je už čeká za dva týdny se startem prvního dílu trilogie Zahradnictví.

Do první pětky se za minulý víkend vmáčkla ještě předpremiéra animáku Mimi šéf, více než 12 tisíc diváků je podle našich tabulek třetí nejlepší předpremiéra všech dob a především průměr diváků na představení budí očekávání, že se tu rodí animovaný hit roku. Vše se ukáže až při ostré premiéře tento čtvrtek. Jeho aktuálně největším soupeřem jsou animovaní Šmoulové, kteří stále neztrácejí dech ani třetí víkend po sobě, od premiéry dokonce pravidelně rostou! Nasbírali už přes 200 tisíc diváků a pohodlně se usadili na pátém místě letošního žebříčku, které ale mohou díky svému silnému tempu velmi brzo proměnit ve čtvrté či třetí.

Na druhé to bude ale zřejmě daleko, tam totiž s téměř 300 tisíci diváků pohodlně sedí Kráska a zvíře, která sice nemá rozměry megahitu jako v USA, nicméně poctivě sbírá desetisíce a vzhledem k prakticky nulové konkurenci ve své kategorii může počítat i v dalších týdnech s dalšími přírůstky.

Rychle a zběsile 8 překonalo rekord Star Wars

16. 4. 2017

Pokud jste náhodou posledních pár dní nepobývalo mimo planetu Zemi, nemohli jste uniknout startu Rychle a zběsile 8. Masivní nasazení po celém světě přineslo své ovoce - osmý díl překonal dosavadní rekord sedmé epizody Star Wars a za premiérový víkend přinesl dle odhadů více než 532 miliónů dolarů. Ano, čtete správně, půl miliardy běhehm první tří až čtyř dnů promítání. Je to o celé tři milióny více než Star Wars a za toto číslo může osmička Rychle a zběsile děkovat především Číně. Tam film utržil v přepočtu více než 190 miliónů dolarů, což je skoro více než dvojnásobek toho, co film utržil za premiéru v USA. Znamená to, že po loňském oddechu Čína opět usiluje o titul největšího filmového trhu? Ne tak docela, protože osmý díl Rychle a zběsile má na čínském trhu speciální pozici - čínská filmová společnost film částečně produkovala a na rychlé závodníky se chodilo hodně i během minulého dílu. Propast mezi Čínou, USA a dalšími trhy ilustrují čísla z dalších trhů - nejbližší Mexiko přineslo "jen" 18 miliónů dolarů, jen o něco méně dosypaly britské ostrovy, přes 10 miliónů ještě přiteče z dalších velkých trhů jako Německo, Francie, Brazílie, Jižní Korea nebo Rusko. Osmička Rychle a zběsile tak brzy zaútočí na Krásku a zvíře, která tento týden překonala miliardu v tržbách, potřebovala na to ovšem celé 4 týdny.

Šmoulové drtí konkurenci ještě více než při premiéře

10. 4. 2017

Už druhý víkend po sobě ovládli víkendové žebříčky animovaní Šmoulové. Jejich návštěvnost za poslední čtyři dny je dokonce vyšší než při premiéře, což značí, že vytrvalý komerční tlak prodejců omalovánek, hraček a sběratelských kartiček ze všech stran úspěšně nahnal děti a jejich rodiče do kina bez ohledu na konkurenci i počasí. Jestli to takhle půjde dál, můžou Šmoulové pomýšlet na nejvyšší příčky, ostatně i hraný druhý díl s podobným startem přivábil před čtyřmi lety velmi pěkných 350 tisíc diváků. Naopak druhá Kráska a zvíře má za sebou druhý pomalejší víkend, skoro se nechce věřit, že ve světě už má Kráska a zvíře skoro miliardu. U nás je to zatím třetí místo za rok 2017, které se velmi pravděpodobně stane příští víkend číslem dvě, ale bude to stačit na blížící se letní hity?

Nejsilnější novinka týdne, Power Rangers: Strážci vesmíru přilákala pouze 15.000 lidí, což je vzhledem k očekávání velmi slabý výsledek, srovnatelní Želví Ninja měli více než třikrát tolik. V USA mají Power Rangers celkem sympatické tržby, ale jak je vidět, ve světě už je to výrazně slabší a Česko k tomu rozhodně nepřispěje. Druhá novinka týdne, dokument Putování tučnáků, má zatím jen pár set diváků a tudíž je velmi pravděpodobné, že se solidní úspěch jedničky opakovat nebude. Na TOP 20 dosáhla ještě třetí novinka týdne, kterou jsme původně vůbec netipovali a tou je srbský snímek Deník strojvůdce.

Novinky týdne: Power Rangers, Putování tučnáků, Pátá loď

6. 4. 2017

Po nabitých březnových víkendech bude dubnový start trochu ospalejší. Z větších filmových novinek, které mají dnes premiéru a šanci se dostat do TOP 20, se sluší zmínit následujíci trojku:

Power Rangers: Strážci vesmíru je celovečerní adaptace populárního seriálu z 90. let. V USA film otevřel minulý víkend za hodně pěkných 40 miliónů, u nás to asi zřejmě tak zásadní nebude. Můžeme to srovnat s posledními Želvy Ninja, kteří si sáhli skoro na 40.000. Distributor posílá film do kin dabovaný, nicméně kinaři až takové masové nasazení nemají, takže nečekáme více než 30.000, spíše výrazně méně.

Druhé Putování tučnáků navazuje na veleúspěšnou jedničku, která ale u nás až tak zásadní díru do světa neudělala. Návštěvnost za první víkend tak očekávejme spíše v malých tisících. Podobně na tom bude slovenské drama Piata loď, vzhledem ke svému tématu a stylu míří hlavně do menších nezávislých kin a přitáhne zřejmě tak pouze okrajové diváky. Souboj o první příčku se tak bude odehrávat mezi vítězi minulých týdnů, animákem Šmoulové a pohádkou Kráska a zvíře. Bude to pro ně důležitý víkend, poslední, kde mohou myslet na větší čísla, protože příští víkend přijde rozbourat návštěvnost osmé Rychlé a zběsile.

Šmoulové srazili Krásku na kolena

Šmoulové srazili Krásku na kolena

3. 4. 2017

Souboj dvou dětských hitů skončil dle očekávaní vítězstvím Šmoulů, kteří během své premiéry nasbíraly 57 tisic diváků a naplnily tak naše odhady. Není to nijak rekordní start, horší než hraná jednička, lepší než hraná dvojka. Porovnáním animovaných filmů tak Šmoulové míří zhruba k hranici 250 tisíc diváků, což je nadprůměrný úspěch.

Čtvrtmiliónovou metu už má druhá Kráska a zvíře na dohled, ale výrazně zpomaluje a během svého třetího víkendu přidala "jen" 23 tisic diváků. Hranici 300 tisic diváků by měla překonat, což by mělo určitě i za devět měsíců stačit na pohodlné místo v první desítce filmů roku, ale rozhodně se nedá říct, že by u nás panovala podobná horečka jako v USA a zbytku světa. Tam už Kráska a zvíře nasbírala skoro 900 miliónů dolarů a s velkým náskokem bude po několik týdnu pohodlně trůnit na první příčce letošního žebříčku.

Ghost in the Shell v USA víceméně propadl (19 miliónů za první víkend je ve stávající konkurenci slabé), u nás měl ale celkem slušný start a správně jsme tipli výsledek okolo 20.000 diváků. Je to podobný start jako měla Lucy se Scarlett Johansson, která překvapivě přitáhla více než 110 tisic diváků, což jen na "malé" sci-fi solidní číslo.

Z ostatních novinek si překvapivě slušně vedlo drama Úkryt v zoo, naopak Volání netvora prošumělo víceméně bez odezvy. Do první dvacítky pronikla ještě předpremiéra nového filmu Emira Kustiricy Na mléčné dráze.

A na závěr ještě rekapitulace prvních třech měsíců v českých kinech. Tabulku nejúspěšnějších filmů za rok 2017 vede s přehledem Padesát odstínů temnoty, stříbrnou příčku zatím hájí české překvapení Všechno nebo nic, ale na bronzové příčce už číhá Kráska a zvíře. Čtvrtou pozici hájí Masaryk a první pětku uzavírá Logan: Wolverine. Podle konečných dat za první dva měsíce se po výrazném lednovém propadu kinotrh v únoru zvedl, zatím ale rekordní čísla roku 2016 zůstávají nepřekonána. Pomůže letošní březen?

Novinky týdne: Šmoulové, Ghost in the Shell, Volání netvora

30. 3. 2017

Pestrá směsice filmů se chystá tento čtvrtek do našich kin. Oficiálně má premiéru 10 snímků, ale maximálně následujících pět má šanci se podívat do první dvacítky.

Největším favoritem jsou animovaní Šmoulové. Z předpremiér už vytáhly hodně slušná čísla a budou chtít zaútočit na čísla, kterými se chlubí dvojice hraných snímků z nedávných let. Ano, koukáte správně, jednička má více než 530.000 diváků, dvojka necelých 350.000. Očekáváme spíše čísla dvojky, což znamená za první víkend maximálně 50.000 diváků.

Druhým favoritem je Ghost in the Shell. Původní animovanou předlohu, která se řadí ke špičce japonského anime, u nás zná jen pár fajšmekru, hollywoodský remake cílí především na fanoušky Scarlett Johannson. Není příliš pravděpodobné, že by se vzhledem ke svému stylu dostala až na úroveň Matrixu (který se původním filmem významně inspiroval), spíše čekejme něco ve stylu Lucy, tedy nějakých 20.000 diváků za víkend.

Se zbytkem filmů už to bude horší. Nejlepší historii má za sebou zvláštní fantasy Volání života: Příběh netvora, kritiky ceněný film a mimochodem ve Španělsku nejúspěšnější film loňského roku. Stylem má blízku s Faunovu labyrintu, který jak vidíte žádnou velkou díru u nás neudělal. Cokoliv nad 10.000 diváků během premiéry bude úspěch.

A pak tu máme dva vážné snímky, které se týkají druhé světové války. V prvním se bude v současnosti popírat dávné nacistické řádění (Popírání holocaustu), v druhém se dozvíme o dvojici manželů, co zachraňovali během druhé světové války varšavskou ZOO. (Úkryt v Zoo). V obou případech se ale jedná o malé filmy, jistou reklamní výhodu má Úkryt v Zoo, který se natáčel v Praze a hraje v něm ve vedlejších rolích několik českých herců.

Co si myslí o novinkách kinaři? Jak je vidět, hegemonem je stále hit posledních dvou týdnů, Kráska a zvíře, který půjde do přímého střetu se Šmouly, o své místo na slunci bojuje ještě Masaryk a zabojovat zkusí také sci-fi Život.

Kráska a zvíře dál vítězí, zastaví ji Šmoulové?

27. 3. 2017

I druhý víkend po sobě nenechala Kráska a zvíře na pochybách, že to myslí s útokem na první příčku letošního žebříčku vážně. Pokles o 47% víkendově znamená, že diváci mají výdrž a nejde jen o prázdnou bublinu, ta by začínala někde na poklesu 60% (Padesát odstínů temnoty by mohlo vyprávět). Celkově zatím třetí příčka roku 2017 o kterou se přetahuje s Masarykem. Ten pokračuje v solidních tržbách a brzy ho uvidíme v první padesátce nejúspěšnějších českých filmů. Masaryk ale musel odrážet útok dotírající novinky, sci-fi Život. Na tu si našlo cestu necelých 16 tisic diváků, což je slušný start, nicméně zhruba třetinový/poloviční oproti příbuzným hitům jako Prometheus nebo Gravitace

Zajímavé to začíná být na čtvrtém místě, kam se proboxovali Šmoulové. I přes slunečné počasí se dětská předpremiéra ve vybraných kinech vydařila a necelých 10 tisíc diváků znamená, že Kráska a zvíře bude mít příští víkend plnohodnotnou konkurenci, až dorazí Šmoulové v oficiální premiéře. Na Šmouly se nedotáhly ani další zbylé dvě větší novinky týdne - Rande naslepo a Skryté zlo. Německá komedie Rande naslepo potvrzuje, že to pro větší úspěch v českých kinech chtělo dát sprostší název i téma, ostatně takto vypadá žebříček nejúspěšnějších německých filmů. A Skryté zlo nějakou větší stopu u nás nezanechá, i na horor je to slabý start a lepší to zřejmě nebude.

P. S. Dodatečně gratulujeme filmu Anděl Páně 2, který se díky 7 tisícům divákům za minulý týden posunul na deváté místo v historických tabulkách nejnavštěvovanějších filmů všech dob.

Kráska a zvíře dál drtí v USA konkurenci

26. 3. 2017

88 miliónů dolarů je výkon, za který by se nemusel stydět leckterý premiérový trhák, přitom jsou to ale čísla za druhé víkend u rozjeté Krásky a zvíře. Ta minulý víkend v USA utržila neskutečných 170 miliónů za první tři dny promítání a spolu s tímto víkendem už jich nasbírala celkem 316. Celosvětově má na kontě už skoro 700 miliónů a jako první letos překoná magickou miliardu dolarů na tržbách.

Konkurencí jí nemohla být ani jedna ze tří novinek. Nejlépe se překvapivě vedlo nové verzi Power Rangers (u nás za dva týdny jako Strážci vesmíru, skoro 41 miliónů je pro "laciné" dětské sci-fi slušný výkon. Naopak mnohem více se očekávala od kvalitně obsazeného sci-fi horor Život, přeci jen 13 miliónů patří spíše do kategorie zklamání, nicméně výpravně působící biják se podařilo natočit za skoro neuvěřitelných 58 miliónů, takže i se zbytkem světa by se mohly náklady přeci jen vrátit. A necelých 8 miliónů pro komedii Chips už hraničí s propadákem, nutno přiznat, že komedie stála pouze 25 miliónů.

Na dalších příčkách už jen dozrávají hity minulých víkendů. Logan překonal hranici 200 miliónů, celosvětově už jen nad půlmiliardou a ještě zdaleka nekončí. Naopak výrazně zpomaluje Kong, v USA zatím jen 133 miliónů, celosvětově necelých 400, tady se bude půlmiliarda ještě pracně dohánět. Letošní žebříček nejúspěšnějších filmů se jinak začíná už proměňovat v americké trháky, s blížící se sezónou to bude ještě zásadnější.

Návštěvnost kin víkend od 18. 5.
Vetřelec: Covenant

Nejúspěšnější filmy 2017 v ČR
Padesát odstínů temnoty

Nejúspěšnější filmy 2017 v USA
Kráska a zvíře

Nejúspěšnější filmy 2017 celkem
Kráska a zvíře

Nejočekávanější filmy 2017

Jaké filmy se chystají v roce 2017 do našich kin? Která filmová pokračování, comicsy, české filmy či sci-fi uvidíme? Nabízíme přehled všech důležitých filmových premiér a novinek, ať víte, na co se můžete vypravit do kina.